We revolt
They talk

Lipton

Speciaal om de zomer te vieren lanceerde Lipton Ice Tea dit jaar de Share Some Sunshine campagne, welke helemaal in het teken staat van samen met je vrienden genieten van de zon. Aan Glasnost de vraag om de share some sunshine boodschap aan de hand van PR te versterken onder de doelgroep en Lipton Ice Tea top-of-mind te maken tijdens de zomer. Het doel van deze campagne: genereer excitement en talkability rondom de Share Some Sunshine campagne, waarbij Lipton mensen aanmoedigt om quality time met elkaar door te brengen in de zon.

Aanpak

Covid-19 beperkte de mogelijkheden om tijd door te brengen met vrienden en geliefden. De behoefte aan persoonlijk contact was voor mensen sterker dan ooit. Er was licht aan het einde van de tunnel rondom de zomer van 2021, welke in het teken stond van het langzaam weer kunnen genieten van elkaars gezelschap, weliswaar buiten en op afstand. Gelukkig werden de dagen warmer en kon er worden genoten aan het water of in het park. Jongeren zien quality time als een eenvoudig en spontaan moment, in plaats van iets wat al maandenlang gepland staat. Met dit inzicht – en de op dat moment geldende corona maatregelen in acht nemend – gingen we aan de slag en lanceerde samen met Uber Eats de Lipton’s Sunny Picknickbox. De ideale traktatie voor jou en je vrienden, voorzien van een picknickkleed, spellen, koude Lipton Ice Tea en lekkers. Op deze manier hoef je niet langs de supermarkt en ben je bij het zien van de eerste zonnestraal direct klaar om naar buiten te gaan. Dus: share some sunshine, trommel je vrienden op en neem het ervan; het is tijd om te gaan picknicken!

Op 2 juli vanaf 12.00 uur was de Lipton’s Sunny Picknickbox gratis te bestellen via Uber Eats en werd deze bezorgd in Amsterdam zoals je dat van hen gewend bent.

Om het nieuws onder de aandacht te brengen is er een persbericht uitgestuurd naar zowel lifestyle als B2B media. Om ook zichtbaar te zijn op sociale media in de regio Amsterdam hebben we de picknickbox opgestuurd naar influencers voorafgaand aan het go-live moment via Uber Eats. Ook zijn drie betaalde samenwerkingen opgezet met onder andere Joeyjaq (93K volgers), Kimberley Klaver (38K volgers) en Lily Tjon (52K volgers). Zij plaatsten ook de directe link naar Uber Eats via Instagram stories.

Resultaten

De Lipton’s Sunny Picknickboxen bleken een succes, ongeveer 1,5 uur na live-gang, waren alle picknickboxen uitverkocht en bezorgd door Uber Eats. De persberichten en 1-op-1 pitches bleken effectief en resulteerde in publicaties op Fonk, &C en In de Buurt Amsterdam. De betaalde samenwerkingen behaalde een cumulatief bereik van 85.513. Maar ook earned kreeg de box aandacht op Instagram via onder andere Snackspert, Stijn Fransen en 24Kitchen. Uiteindelijk is een cumulatief totaal bereik gegenereerd van 8 miljoen en een PR waarde van €151.450.

Voor ons gaat samenwerking over inclusiviteit. Over een gelijkwaardig partnership. We geloven dat dit de brandstof is voor succes. Let’s meet.

Onderdeel worden van ons team?
Check dan onze ‘jobs’ pagina en laat ons weten wat je ambities zijn.