We revolt
They talk

Vodafone heeft verschillende cases laten zien met 5G-technologie. Zo is de toegevoegde waarde van 5G voor consumenten binnen de gaming industrie bekend, en zijn er binnen het zakelijk segment voorbeelden met 5G te noemen als zelfrijdende auto’s en geautomatiseerde fabriek producties. En welk voordeel biedt 5G zzp’ers en de kleinere ondernemers van Vodafone Business? Samen met Ericsson wil Vodafone Business de kracht van 5G laten zien. Aan Glasnost de opdracht om ondernemers te laten zien hoe technologie als volumetric met behulp van 5G-technologie de zichtbaarheid van het aanbod van kleine zakelijke klanten kan verbeteren.

Volumetric is een video-techniek, waarbij 3D-videobeelden worden vastgelegd om dit materiaal te kunnen gebruiken in Augmented Reality- en Virtual Reality toepassingen. Momenteel de enige techniek die menselijke bewegingen en expressies vastlegt via video om in 3D te kunnen gebruiken.

Voor Vodafone Business creëerden we samen met ondernemer Pim Dresen, eigenaar van high-end sneakerlabel Mercer Amsterdam, de eerste Nederlandse fashion campagne met volumetric techniek. De snelheid van 5G-technologie maakt het mogelijk om de producten van Mercer Amsterdam in 3D-content tot leven te brengen, waardoor consumenten op een totaal nieuwe manier worden uitgenodigd in de virtuele wereld van sneakers en streetwear. Als kijker maak je onderdeel uit van de content, die je vanuit elke hoek kan bekijken.

Omdat de techniek zich enorm goed leent voor beweging, werden twee basketballers ingezet als modellen die al dribbelend in de dome van 4DR Studios in de Effenaar door 34 camera’s werden opgenomen. De resultaten zijn via QR-codes en in de app Holomeet te bekijken.

 

De succesvolle route die Pim als ondernemer heeft afgelegd en het gehele proces van de fashion campagne, inclusief de opnames van de 3D beelden in de Effenaar in Eindhoven, werden vastgelegd in een casevideo. Met deze b2b campagne laat Vodafone Business aan ondernemers zien welke waardevolle oplossingen 5G ons brengt. De volumetric techniek zal in de toekomst breder beschikbaar zijn, wat mogelijkheden biedt binnen de consumentenmarketing om merken via 3D-content aan klanten te binden.

Resultaat

De campagne werd uitgerold via YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter en resulteerde in over de 3 miljoen impressies. De YouTube-video van 3 minuten werd door bijna een half miljoen mensen tot het einde bekeken. De earned en paid media-aanpak bestond ook uit het benaderen van de belangrijkste b2b-titels, wat resulteerde in publicaties op De Ondernemer, De Zaak en Fonk Online en. In totaal gaf de media campagne een bereik van ruim 1,2 miljoen en een pr-waarde van 30.800 euro met een positief sentiment en vermelding van de kernboodschap.

Voor ons gaat samenwerking over inclusiviteit. Over een gelijkwaardig partnership. We geloven dat dit de brandstof is voor succes. Let’s meet.

Onderdeel worden van ons team?
Check dan onze ‘jobs’ pagina en laat ons weten wat je ambities zijn.