Geeft merken aandacht

Wij zijn Glasnost

Wij geloven in de kracht van
openheid om te verbinden.

Glasnost? Say what?

Glasnost (letterlijk: transparantie) is gemunt door Nobelprijswinnaar Michail Gorbatsjov, die meer openheid (vrije meningsuiting & communicatie) wilde brengen in de Sovjet-Unie van de jaren tachtig. Zijn hervormingen leidden het einde van de Koude Oorlog in. Dit motto was precies wat de moderne pr en communicatie nodig had, toen Wouter Glaser in 2012 het bureau oprichtte. In alles wat we als bureau doen zie je het streven naar openheid, transparantie en het verspreiden van informatie terug.

Onze kernwaarden: openheid, vertrouwen & passie

Wij geloven in de kracht van openheid om merken en consumenten met elkaar te verbinden. Maar openheid omschrijft ook onze manier van adviseren en communiceren met onze klanten, mediarelaties en elkaar. Je weet bij Glasnost altijd waar je aan toe bent. Zo bouwen we vertrouwen. Dat is de basis van een goede relatie, met onze klanten en met elkaar als team. We zijn gepassioneerd over ons vak en kennen het steeds veranderende medialandschap als geen ander. Die passie voel je op de werkvloer en bij de mensen. Het zit in het DNA van de organisatie.

Work hard, play hard!

Bij Glasnost werken we hard, wordt veel tijd geïnvesteerd in training en coaching, maar in onze drukke bezigheden is altijd ruimte voor… vodka. We vieren onze successen en gaan bijvoorbeeld op inspirerende fieldtrips naar plekken die passen bij ons DNA, zoals Sint-Peterburg, Odessa en Split. Onze feestcommissie regelt bovendien legendarische kerstfeesten, knettervalse karaoke-avonden en keiharde partybussen.

Het team

Ons steeds groeiende team bestaat uit ervaren pr-specialisten met elk een breed netwerk aan journalisten, bloggers en influencers uit verschillende sectoren.

Wouter Glaser

Wouter Glaser

Founder Glasnost / Advisor to the board

Wouter Glaser

Voordat hij Glasnost opzette werkte hij bij verschillende bedrijven waaronder TBWA\, TomTom en Hyves. In 2012 richtte Wouter Glasnost op omdat hij een revolutie wilde beginnen in de wereld van pr-bureaus. Binnen het bureau is hij verantwoordelijk voor de business strategie, business development en de verdere groei van het bureau. Naast zijn rol als MD bij Glasnost is Wouter Effie en ADCN Jurylid en onderdeel van de Raad van Advies van Raw*.

Rens Scheffers

Rens Scheffers

Business Director

Rens Scheffers

Rens Scheffers (1982) is sinds 2021 actief als Business Director bij Glasnost. Rens heeft inmiddels meer dan 12 jaar media-, marketing- en communicatie ervaring en stuurde eerder commerciële teams in een dynamische omgeving aan. Bij Glasnost richt Rens zich voornamelijk op verdieping en groei met (nieuwe) klanten en op de commerciële strategie. Hij slaat de brug tussen klanten en de strategen-, creatieven- en klantenteams en Rens is de linking pin tussen Glasnost en de partner bureaus binnen Ace. Rens maakt het liefst impact, zowel binnen Glasnost als voor onze klanten. Mooie merken met een goed verhaal verdienen namelijk het juiste podium.

Henk Boersen

Henk Boersen

Managing Director

Henk Boersen

Henk Boersen (1977) is sinds 2013 actief als Managing Partner/Client Service Director bij Glasnost. Met meer dan 15 jaar ervaring in het communicatievak is Henk mede-verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de bureaustrategie, brand marketing van het merk Glasnost en People & Culture binnen de organisatie. Henk zorgt voor een steady drumbeat en structuur in de organisatie. Hij is niet geheel toevallig  ook drummer ... Henk is de specialist op merkpositioneringstrajecten en eindverantwoordelijk voor strategie, concept en creatie binnen Glasnost.

Stijn Zwinkels

Stijn Zwinkels

Account Director / Partner

Stijn Zwinkels

Account Director en Partner sinds 2017. Stijn is account- en strategisch verantwoordelijk voor een groot aantal klanten, waaronder VodafoneZiggo, Google, Nestlé, Netflix en Interpolis, maar ook als startup-specialist betrokken bij de introductie, mediatraining en positionering van bedrijven als Onefit, felyx en Endeit. Zijn liefde voor storytelling en het ontwikkelen van creatieve campagnes begon 10 jaar geleden bij het Britse Grayling. Binnen de organisatie is Stijn verantwoordelijk voor het Glasnost Traineeship en het internationale netwerk.

Sophia Heemskerk

Sophia Heemskerk

Account Director

Sophia Heemskerk

Sophia Heemskerk is Account Director bij Glasnost, waar ze voor zowel lifestyle- als techklanten werkt. Haar klantportfolio omvat onder meer KraftHeinz, Twitter en VodafoneZiggo. Sophia begon haar carrière bij internationaal pr-bureau Text100, waar ze als Junior en Senior Consultant alles leerde op het gebied van lifestyle- en tech-pr. Bij Text100 werkte ze voor merken als Philips, Lenovo en TomTom.

Lin Schakenraad

Lin Schakenraad

Account Director

Lin Schakenraad

Lin Schakenraad is Account Director bij Glasnost en verantwoordelijk voor klanten als Adyen, Interpolis, Twitter, o9 Solutions en Floryn. Lin heeft meer dan 10 jaar ervaring in PR en contentmarketing. Ze heeft een voorliefde voor impactvolle bedrijven in finance, tech en telecom en volgt de huidige revolutie in de financiële sector op de voet.

Amber Haank

Amber Haank

Merkstrateeg

Amber Haank

Amber is merkstrateeg bij Glasnost en houdt zich bezig met het ontwikkelen van zowel merk- als communicatiestrategieën voor een breed scala aan merken. Haar specialisme ligt in het onderzoeken van merkproblemen binnen doelgroep en maatschappij, en hen daar op creatieve wijze doorheen te navigeren. Na jarenlang als accountverantwoordelijke te hebben gewerkt, besloot zij zich te storten op de wereld van merken en strategische creativiteit.

Sophie Benink

Sophie Benink

Media Strateeg

Sophie Benink

Sophie Benink is mediastrateeg bij Glasnost. Na 5 jaar aan mediabureau zijde gewerkt te hebben gebruikt zij bij Glasnost haar kennis van data en de consumer journey om de brug te slaan tussen creativiteit en effectiviteit. Lees: liefde voor brainstorms én cijfers.

Tim van Aerschot

Tim van Aerschot

Creative Lead

Tim van Aerschot

Tim van Aerschot is Creative Lead bij Glasnost en houdt zich bezig met het doorvertalen van strategie naar creatieve concepten en verhalen die het waard zijn om te delen. Tim begon zijn carrière bij een experiential bureau, waarna hij na bijna drie jaar de overstap maakte naar Ogilvy Amsterdam. Bij dit internationale reclamebureau groeide hij in zijn rol als creatief/strateeg met een sterke focus op PR en digital. Hij was hier verantwoordelijk voor campagnes van o.a. KFC, ProRail, Bacardi, Ford en TK Maxx.

Christian Brienen

Christian Brienen

Creative Producer

Christian Brienen

Christian Brienen is Creative Producer bij Glasnost. Hij is verantwoordelijk voor de creatieve concepten en de productie van (video) content. Christian is expert in het ontrafelen van complexe materie en weet dit ook nog eens om te zetten in entertaining content. Christian is betrokken bij diverse accounts, waaronder Activision, VodafoneZiggo en Tata Consultancy Services. Hij is altijd op zoek naar nieuwe technologieën, innovaties en technieken waarmee bedrijven en organisaties interessante content kunnen bieden aan een divers publiek.

Sophie Lips

Sophie Lips

Creative Designer

Sophie Lips

Sophie Lips (1985) is Creative Designer bij Glasnost en zij houdt zich bezig met het vertalen van creatieve concepten naar gelikte uitingen in zowel drukwerk als digitaal. Sophie begon haar carrière bij digital retailbureau Kega, waarna ze na bijna acht jaar de overstap maakte naar reclamebureau Vuur in Utrecht. Ze kent geen schaamte, zo komt ze er gewoon voor uit dat ze in haar vrije tijd in haar Vietnamese joggingbroek op de bank zit met een Cornetto en deze bij elke hap even lekker door de Nesquik haalt... Zij is sinds januari 2020 onderdeel van het creatief team van Glasnost.

Julian Smink

Julian Smink

Junior Creative

Julian Smink

Julian Smink is Account Executive bij Glasnost. Hij heeft affiniteit met tech-pr en ondersteunt de teams op merken als Activision en Google. Julian heeft een achtergrond in International Communication en heeft pr-ervaring opgedaan tijdens zijn stage bij Hill+Knowlton. Daarnaast is Julian onderdeel van het creatief team van Glasnost.

Xanne Liebregts

Xanne Liebregts

Senior Consultant

Xanne Liebregts

Xanne Liebregts is Senior Consultant bij Glasnost, waar ze in de segmenten travel, lifestyle en tech werkt. Haar klantportfolio bestaat onder andere uit Samsung, Accor Hotels, Ben&Jerry's en Storytel. Xanne werkte eerder bij lifestyle pr-bureau SimplyPR en allround creatief bureau Gardeners, waar ze zich heeft ingezet voor onder andere Stichting Het Vergeten Kind, Bloemenbureau Holland en Biodermal.

Carolijn Pennings

Carolijn Pennings

Senior Consultant

Carolijn Pennings

Carolijn Pennings is Senior Consultant bij Glasnost en heeft zich gespecialiseerd in de combinatie van lifestyle- en tech-pr. Hiervoor werkte Carolijn bij grote internationale pr-bureau's Ketchum en Weber Shandwick waar zij ervaring opdeed in deze combinatie van practices en werkzaam was voor klanten als adidas, Unilever en Philips TV. Hierdoor weet zij voor elke klant de perfecte angle te vinden om de juiste doelgroep aan te spreken. Bij Glasnost is Carolijn onder andere verantwoordelijk voor merken als Nestlé, Google en felyx.

Vera Möhrlein

Vera Möhrlein

Senior Consultant

Vera Möhrlein

Vera is Senior Consultant bij Glasnost en is in deze rol verantwoordelijk voor klanten zoals Unilever, Diageo, en Marktplaats. Als PR-machine pur sang ziet zij het als haar roeping om maatschappelijke impact te maken met verhalen die de moeite van het delen waard zijn. Ze ontdekte de liefde voor het vak bij Het PR Bureau, waar ze bijdroeg aan campagnes voor Vodafone, Libresse, Nintendo en Etos. Naast een rijke achtergrond in de bureauwereld heeft ze aan de klantzijde gewerkt als PR manager bij HelloFresh en duurzame supermarktketen Marqt.

Selen Kirkagac

Selen Kirkagac

Accountmanager video/content

Selen Kirkagac

Selen Kirkagac is Accountmanager video/content bij Glasnost, waar ze voor zowel lifestyle- als techklanten werkt. Eerder deed ze onder andere ervaring op bij creative agency Natwerk, waar ze onder meer de pr en campagnes rondom FEBO deed. Tevens was zij daar de afgelopen 3,5 jaar verantwoordelijk voor accounts & campagnes voor onder andere Andrélon, Bols, Hooghoudt, Lebara, Protest en Vedett.

Beau Moesman

Beau Moesman

Consultant

Beau Moesman

Beau is Consultant en heeft een voorliefde voor tech en innovatie. Voor klanten als Adyen, Vodafone en Twitter beweegt hij moeiteloos tussen marketing- en corporate PR en houdt hij intern de regie op strategie, concept en creatie. Daarnaast is hij onze officieuze Sonos curator.

Boris Wielers

Boris Wielers

Consultant

Boris Wielers

Boris Wielers is Consultant bij Glasnost en werkzaam voor Corporate, Tech en Finance klanten, waaronder Centraal Beheer, Pon, GoFundMe en De Vegetarische Slager. Hiervoor werkte Boris bij communicatiebureau Winkelman en Van Hessen, waar hij onder meer de pr rondom de Unox Nieuwjaarsduik deed, en rondde hij een studie Marketing af aan Tilburg University.

Tinka Snoeijs

Tinka Snoeijs

Consultant

Tinka Snoeijs

Tinka Snoeijs is Consultant bij Glasnost, waar ze werkt voor merken als Netflix, Marktplaats en Starbucks. Met een interesse voor duurzaamheid en maatschappij was ze ook betrokken bij de social mission van Ben & Jerry’s en de introductie van deelscooterconcept felyx. Eerder deed ze ervaring op bij social mediabureau GoudUberconnected, waar ze bijdroeg aan de social media kanalen van onder meer KPN, Delta Lloyd en Het Rode Kruis. Binnen Glasnost is Tinka verantwoordelijk voor het onderhouden van het netwerk van het bureau.

Manon van Brecht

Manon van Brecht

Consultant

Manon van Brecht

Manon van Brecht is Consultant bij Glasnost en werkt op merken als Storytel, Interpolis, Dyson en Pon. PR en native advertising heeft haar focus. Manon heeft vier jaar bij USP Marketing PR gewerkt als Account Manager voor grote travel klanten zoals Emirates, Costa Rica Tourism Board, Regent Seven Seas Cruises en Tourism Authority of Thailand. Haar absolute guilty pleasure is het kijken van kattenfilmpjes en verder wordt Manon het meest blij van zowel eten als sporten.  

Claire Martens

Claire Martens

Director People & Culture

Claire Martens

Claire Martens is Director People & Culture bij Glasnost. Claire heeft jarenlange ervaring op het gebied van HR voor start- en scale ups. Zo was zij verantwoordelijk voor de HR teams van Deliveroo (Benelux), Swapfiets en heeft ze het global People & Culture beleid opgezet voor felyx vanaf de start. Claire heeft een passie voor talent management en groeiende organisaties. Binnen Glasnost ligt haar focus op het aantrekken en behouden van talent, het positioneren van Glasnost als werkgever en het bovenal, zorgen dat het Glasnost team kan excelleren, als team en op individueel niveau.   

Matthia Hoop

Matthia Hoop

Finance

Matthia Hoop

Matthia Hoop is finance medewerker bij Glasnost. In zijn rol draagt hij zorg voor de financiële administratie. Zijn affiniteit met cijfers en jarenlange ervaring in de financiële dienstverlening komen hierbij goed van pas. Wanneer de rapportages zijn afgerond, de spreadsheet zijn ingevuld en zijn vingers eindelijk loskomen van het toetsenbord, staat hij met zijn vuisten hoog en kin laag in de boksschool. Mocht je hem daar niet vinden, dan spot je hem misschien wel op een tropische vakantiebestemming.

Annabel van Wonderen

Annabel van Wonderen

Account Executive

Annabel van Wonderen

Annabel van Wonderen is Account Executive bij Glasnost, waar zij werkt voor klanten als VodafoneZiggo, Netflix en AB InBev. Met haar enthousiasme, gedrevenheid en grote passie voor media en influencers vindt ze pr het leukste wat er is. Annabel begon haar carrière bij hotelketen Marriott International, waar ze zich heeft ingezet voor de pr van verschillende hotels in de Benelux. Hier heeft ze veel ervaring opgedaan op het gebied van lifestyle en hospitality, maar ook tech spreekt haar erg aan.

Nina Smit

Nina Smit

Account Executive

Nina Smit

Nina Smit is Account Executive bij Glasnost waar ze onder andere werkt voor klanten als Magnum, Nutella en Lipton. Voordat Nina bij Glasnost begon heeft ze voor haar studie Communicatiewetenschap een half jaar in New York gestudeerd, een master in Business Administration afgerond en werkervaring opgedaan bij LINDA., Scotch & Soda en pr-bureau The Media Nanny. Bij laatstgenoemde werkte zij voor internationale artiesten en merken in de entertainmentindustrie.

Mellijn van Zanen

Mellijn van Zanen

Account Assistant

Mellijn van Zanen

Mellijn is Account Assistant bij Glasnost en werkt met een brede interesse op verschillende klanten zoals Twitter en Storytel. Met een maatschappelijk hart is ze meerdere keren naar Ghana vertrokken om als vrijwilliger te werken in een weeshuis, Engelse les & sportles te geven en om seksuele voorlichting te geven in de omliggende communities. Ze heeft een bachelor Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam en een master CommunicatieWetenschap aan de Vrije Universiteit afgerond en was tijdens haar laatste studie werkzaam als Content Officer bij de VakantieDiscounter. Nu vond ze het tijd om met een frisse blik de PR-wereld in te rollen.

Emilie van Eijk

Emilie van Eijk

People & Culture specialist

Emilie van Eijk

Emilie van Eijk (1989) is People & Culture specialist bij Glasnost. De afgelopen 5 jaar heeft ze bij Vandebron gewerkt als Customer Journey/Experience Marketeer. Met deze kennis helpt zij bij het in kaart brengen en implementeren van de Customer- en Employee Journey. Daarnaast ondersteunt ze het management op taken binnen People & Culture en GDPR. Emilie krijgt energie van structuur, plannen, organiseren, efficient werken en snel resultaat. Ook houdt ze van sporten, reizen, Côte d’Or chocola, Franse kaas en Ajax.

Irene Laghi

Irene Laghi

Office Manager

Irene Laghi

Irene Laghi (1982) is Office Manager bij Glasnost. Ze is een regelaar en heeft oog voor wat er nodig is om mensen hun werk goed te laten doen. Irene heeft ervaring opgedaan in de uitgeverij en kwam via een agentschap in de Reclame terecht. Bij Glasnost haal ik veel energie uit het team en vind ik de juiste balans tussen mijn gezin en werk.

Renee van Brakel

Renee van Brakel

Management Assistant / Operational Support

Renee van Brakel

Renee is Management Assistant / Operational Support bij Glasnost en ondersteunt het MT op o.a. People & Culture en Business Strategy. Ze studeerde afgelopen zomer af voor haar Master Communicatie Wetenschappen aan de UvA. Renee is leergierig en houdt van een uitdaging, sport graag en reist het liefst de wereld over, op zoek naar nieuwe interessante bestemmingen. 

Romy Kessing

Romy Kessing

Account Executive

Romy Kessing

Romy Kessing is Account Executive bij Glasnost. Ze biedt een ondersteunende rol aan verschillende teams bij diverse projecten als Diageo, Marktplaats en Unilever klanten. Ervaring in het communicatievak heeft ze onder meer opgedaan tijdens diverse stages bij onder meer Shabbies Amsterdam / Fred de la Bretoniere en bij Glasnost. Na haar stage is Romy vol enthousiasme begonnen aan het traineeship aan de Glasnost Akademya.

Sanne Borkus

Sanne Borkus

Account Executive

Sanne Borkus

Sanne Borkus is Account Executive bij Glasnost, waar ze met name werkt op klanten als Google, Storytel, Nestlé en Adyen. Na haar bachelor Communicatie heeft ze ervaring opgedaan in de media- en evenementenwereld, waar ze gewerkt heeft bij Viacom International Media Networks en Xsaga. Vorig jaar heeft Sanne haar master Corporate Communicatie en Nieuwe Media afgerond waarbij ze zich gespecialiseerd heeft in influencer marketing. Nu kan ze niet wachten om zich te storten in de wereld van PR!

Tom Beuker

Tom Beuker

Account Assistant

Tom Beuker

Tom Beuker is Account Assistent bij Glasnost. Hij werkt met name voor klanten als Activision, Canal Digitaal, TCS en Bud. Zijn passie voor media zit al van kinds af aan in hem. Tijdens zijn studie heeft hij onder meer stage gelopen bij The Walt Disney Company Benelux, waar hij ervaring in de PR-wereld heeft opgedaan. 

Tjerk de Vries

Tjerk de Vries

Account Assistant

Tjerk de Vries

Tjerk is Account Assistant bij Glasnost, waar hij ervaring in het vak heeft opgedaan met klanten zoals Uber, Activision en Cowboy. Tijdens zijn marketing uitwisseling in Engeland groeide zijn interesses in New Media, Communicatie en Marketing samen, wat hem motiveerde de PR-wereld in te duiken. Tjerk is enthousiast en zoekt graag nieuwe uitdagingen op, zowel tijdens het werken als tijdens het mixen van zijn favoriete muziek.

Felize Aarts

Felize Aarts

Werkstudent

Felize Aarts

Felize is werkstudent bij Glasnost tijdens haar master Communicatiewetenschappen aan de UvA. Ze ondersteunt de Management Assistent bij interne zaken en is deels verantwoordelijk voor Customer Intimacy. Felize houdt van structuur, efficiëntie en duidelijkheid. Daarnaast geniet ze van sporten, uit eten gaan en reizen naar Italië. 

CSR: Hervorming

We investeren in verandering. In revolutie.
In hervorming. Daar waar het nodig is.
Van ‘TPM’, ’Alliance for YOUth’ en ‘Kiva’.