Geeft merken aandacht

Wij zijn Glasnost

Wij geloven in de kracht van
openheid om te verbinden.

Glasnost? Say what?

Glasnost (letterlijk: transparantie) is gemunt door Nobelprijswinnaar Michail Gorbatsjov, die meer openheid (vrije meningsuiting & communicatie) wilde brengen in de Sovjet-Unie van de jaren tachtig. Zijn hervormingen leidden het einde van de Koude Oorlog in. Dit motto was precies wat de moderne pr en communicatie nodig had, toen Wouter Glaser in 2012 het bureau oprichtte. In alles wat we als bureau doen zie je het streven naar openheid, transparantie en het verspreiden van informatie terug.

Onze kernwaarden: openheid, vertrouwen & passie

Wij geloven in de kracht van openheid om merken en consumenten met elkaar te verbinden. Maar openheid omschrijft ook onze manier van adviseren en communiceren met onze klanten, mediarelaties en elkaar. Je weet bij Glasnost altijd waar je aan toe bent. Zo bouwen we vertrouwen. Dat is de basis van een goede relatie, met onze klanten en met elkaar als team. We zijn gepassioneerd over ons vak en kennen het steeds veranderende medialandschap als geen ander. Die passie voel je op de werkvloer en bij de mensen. Het zit in het DNA van de organisatie.

Work hard, play hard!

Bij Glasnost werken we hard, wordt veel tijd geïnvesteerd in training en coaching, maar in onze drukke bezigheden is altijd ruimte voor… vodka. We vieren onze successen en gaan bijvoorbeeld op inspirerende fieldtrips naar plekken die passen bij ons DNA, zoals Sint-Peterburg, Odessa en Split. Onze feestcommissie regelt bovendien legendarische kerstfeesten, knettervalse karaoke-avonden en keiharde partybussen.

Het team

Ons steeds groeiende team bestaat uit ervaren pr-specialisten met elk een breed netwerk aan journalisten, bloggers en influencers uit verschillende sectoren.

Wouter Glaser

Wouter Glaser

Founder / Managing Director

Wouter Glaser

Wouter Glaser (1983) is oprichter en Managing Director van Glasnost. Voordat hij Glasnost opzette werkte hij bij verschillende bedrijven waaronder TBWA\, TomTom en Hyves. In 2012 richtte Wouter Glasnost op omdat hij een revolutie wilde beginnen in de wereld van pr-bureaus. Binnen het bureau is hij verantwoordelijk voor de pr-strategie, business development en het aansturen van verschillende accounts. Naast zijn rol als MD bij Glasnost is Wouter Effie Jurylid en onderdeel van de Raad van Advies van Raw*.

Henk Boersen

Henk Boersen

Managing Partner

Henk Boersen

Henk Boersen (1977) is sinds 2013 actief als Managing Partner/Account Director bij Glasnost. Hierbij ligt zijn focus op strategie, concept en creatie op de verschillende accounts. Hij is medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van de bureaustrategie, marketing en het 3M's-model waarmee Glasnost vorm geeft aan hybride pr, native en influencercampagnes in de nieuwe wereld van pr. Daarnaast is Henk een rock-'n-rolldrummer en zorgt hij voor een steady drumbeat waarop de band, of het team, kan vertrouwen.

Laura Snapper

Laura Snapper

Operational Director

Laura Snapper

Laura Snapper (1982) is Operational Director bij Glasnost. Haar focus ligt vooral bij het optimaliseren van (interne) processen en projectmanagement. Ook is zij mede verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de bureaustrategie. Daarnaast haalt Laura veel plezier uit het leveren van een bijdrage aan de projecten en het motiveren van het Glasnost team. Haar 13 jaar ervaring, opgedaan bij o.a. The Gardeners, Ogilvy en FHV BBDO, is hierbij van grote waarde. Naast haar functie als OD is Laura wekelijks up side down te vinden tijdens een yogales voor de nodige reflectie.

Stijn Zwinkels

Stijn Zwinkels

Account Director / Partner

Stijn Zwinkels

Stijn Zwinkels is Account Director en partner bij Glasnost. Hij is account- en strategisch verantwoordelijk voor een groot aantal klanten, waaronder Vodafone, Samsung en KLM, maar ook als start-upspecialist betrokken bij de introductie en positionering van bedrijven als Onefit, felyx en Aeromeister. Zijn liefde voor het ontwikkelen van creatieve campagnes begon bij het Britse Grayling, waar hij werkzaam was voor Nikon, British Airways en Bosch. Binnen het Glasnostteam is Stijn verantwoordelijk voor het Glasnost Traineeship en het internationale netwerk.

Amber Haank

Amber Haank

Account Director

Amber Haank

Amber Haank is Account Director bij Glasnost en is specialist in lifestyle-pr en Influencer Marketing. Bij Glasnost is Amber verantwoordelijk voor het lifestyleportfolio en zit ze bovenop de laatste ontwikkelingen rondom native advertising en influencermarketing. Amber is account en strategisch verantwoordelijk voor een deel vand e Glasnost klanten waaronder Unilever, Centraal Beheer en Bud. Amber begon haar carrière bij UPR, waar ze de ins en outs van het veld leerde op fashion en luxury gebied en werkte voor merken als Tiffany & Co., Oilily en the Dutch Fashion Foundation.

Lin Schakenraad

Lin Schakenraad

Senior Consultant

Lin Schakenraad

Lin Schakenraad is Senior Consultant bij Glasnost en verantwoordelijk voor klanten als Samsung, Twitter en KraftHeinz. Ook werkt ze op projecten voor Ziggo en Interpolis. Lin heeft ruime ervaring in corporate en marketing PR en contentmarketing. Ze heeft een sterke maatschappelijke antenne en weet als geen ander hoe je maatschappelijke ontwikkelingen via doordachte PR en content voor je merk kunt inzetten. Hiervoor werkte Lin bij PR en contentmarketingbureau Zandbeek voor onder andere ABN AMRO, Rijkswaterstaat, KPN, VTech en Simpel.

Sophia Heemskerk

Sophia Heemskerk

Senior Consultant

Sophia Heemskerk

Sophia Heemskerk is Senior Consultant bij Glasnost, waar ze voor zowel lifestyle- als techklanten werkt. Haar klantportfolio omvat onder meer KraftHeinz, Twitter en VodafoneZiggo. Sophia begon haar carrière bij internationaal pr-bureau Text100, waar ze als Junior en Senior Consultant alles leerde op het gebied van lifestyle- en tech-pr. Bij Text100 werkte ze voor merken als Philips, Lenovo en TomTom.

Merijn Doggen

Merijn Doggen

Content Director

Merijn Doggen

Merijn Doggen (1983) is content director en senior consultant bij Glasnost. Met 13 jaar ervaring in de televisie- en internetjournalistiek (RTL Nieuws / RTL Z / Bright / RTL Boulevard) weet hij precies hoe je als merk verschillende doelgroepen bereikt met verhalen en video. Merijn denkt strategisch mee, geeft mediatrainingen en draait zijn hand niet om voor een klus als presentator of moderator. Zijn doel: van Glasnost ook het beste video pr-bureau maken.

Tim van Aerschot

Tim van Aerschot

Creative Strategist

Tim van Aerschot

Tim van Aerschot is Creative Strategist bij Glasnost en houdt zich bezig met het doorvertalen van strategie naar creatieve concepten en verhalen die het waard zijn om te delen. Tim begon zijn carrière bij een experiential bureau, waarna hij na bijna drie jaar de overstap maakte naar Ogilvy Amsterdam. Bij dit internationale reclamebureau groeide hij in zijn rol als creatief/strateeg met een sterke focus op PR en digital. Hij was hier verantwoordelijk voor campagnes van o.a. KFC, ProRail, Bacardi, Ford en TK Maxx.

Carolijn Pennings

Carolijn Pennings

Consultant

Carolijn Pennings

Carolijn Pennings is Consultant bij Glasnost en heeft zich gespecialiseerd in de combinatie van lifestyle- en tech-pr. Hiervoor werkte Carolijn bij grote internationale pr-bureau's Ketchum en Weber Shandwick waar zij ervaring opdeed in deze combinatie van practices en werkzaam was voor klanten als adidas, Unilever en Philips TV. Hierdoor weet zij voor elke klant de perfecte angle te vinden om de juiste doelgroep aan te spreken. Bij Glasnost is Carolijn onder andere verantwoordelijk voor merken als Nestlé, Google en felyx.

Christian Brienen

Christian Brienen

Content Creative en Innovator

Christian Brienen

Christian Brienen is Content Creative bij Glasnost. Hij is verantwoordelijk voor de creatieve concepten en de productie van video content. Chritsian is expert in het ontrafelen van complexe materie en weet dit ook nog eens om te zetten in entertaining content. Christian is betrokken bij diverse accounts, waaronder Activision, VodafoneZiggo en Tata Consultancy Services. Hij is altijd op zoek naar nieuwe technologieën, innovaties en technieken waarmee bedrijven en organisaties interessante content kunnen bieden aan een divers publiek.

Matthijs van Unen

Matthijs van Unen

Consultant

Matthijs van Unen

Matthijs van Unen is Consultant bij Glasnost. Hij werkt voornamelijk voor lifestyleklanten als Magnum, Bowers & Wilkins en KLM. Matthijs begon zijn loopbaan bij Typhoon Hospitality, waar hij alles leerde op het gebied van lifestyle- en hospitality-pr en deed daar ervaring op voor merken als Deliveroo, Hyatt Regency en Taste of Amsterdam.

Boris Wielers

Boris Wielers

Consultant

Boris Wielers

Boris Wielers is Consultant bij Glasnost en werkzaam voor lifestyle, tech en corporate klanten, waaronder Centraal Beheer, GoFundMe en Unox. Hiervoor werkte Boris bij communicatiebureau Winkelman en Van Hessen, waar hij onder meer de pr rondom de Unox Nieuwjaarsduik deed, en rondde hij een studie Marketing af aan de Universiteit van Tilburg.

Xaviera Wong A Soy

Xaviera Wong A Soy

Consultant

Xaviera Wong A Soy

Xaviera Wong A Soy is als Consultant bij Glasnost onder meer werkzaam voor Breyers Delights, AXE en Google Nederland. Ze is de schakel tussen sociale cultuur, influencers en pr. Door haar pr-ervaring voor verschillende lifestyleplatformen en online televisiezenders vertaalt Xaviera als geen ander de behoeften van Generatie Z naar sterke, aansprekende en creatieve pr-producties. Dit maakt haar dan ook de aangewezen verantwoordelijke voor alle communicatie van Glasnost op social media.

Tinka Snoeijs

Tinka Snoeijs

Consultant

Tinka Snoeijs

Tinka Snoeijs is Consultant bij Glasnost, waar ze werkt voor kmerken als Netflix, Marktplaats en Starbucks. Met een interesse voor duurzaamheid en maatschappij was ze ook betrokken bij de social mission van Ben & Jerry’s en de introductie van deelscooterconcept felyx. Eerder deed ze ervaring op bij socialmediabureau GoudUberconnected, waar ze bijdroeg aan de socialmediakanalen van onder meer KPN, Delta Lloyd en Het Rode Kruis. Binnen Glasnost is Tinka verantwoordelijk voor het onderhouden van het netwerk van het bureau.

Lonneke de Boer

Lonneke de Boer

Consultant

Lonneke de Boer

Lonneke de Boer is Consultant bij Glasnost, waar zij werkt voor lifestyleklanten als Ziggo, Nutella en Ola. Lonnekes kracht is de combinatie van traditionele pr en succesvolle (betaalde) samenwerkingen. Ook is ze altijd goed op de hoogte van de laatste trends, hotspots en influencerontwikkelingen. Voordat ze bij Glasnost begon, heeft Lonneke tijdens haar studie Communicatiewetenschap ervaring opgedaan bij Sanoma, Hill+Knowlton en Vogue.

Beau Moesman

Beau Moesman

Account Executive

Beau Moesman

Beau Moesman is Account Executive bij Glasnost. Hij voelt zich als een vis in het water in tech-pr, met in zijn klantportfolio onder meer VodafoneZiggo, Bowers & Wilkins en Twitter. Beau begon zijn carrière bij Linden & Barbosa, waar hij zich de gaming- en techsector eigen maakte tijdens zijn werk voor Sony Interactive Entertainment. Beau heeft een voorliefde voor sterke copy.

Adinda Grobben

Adinda Grobben

Account Executive

Adinda Grobben

Adinda Grobben is Account Executive bij Glasnost en zet zich in voor klanten als Breyers Delights, Lipton en Unox. Adinda is expert in influencer Marketing en weet welke type content de grootste impact maakt. Na een jaar in Australië te hebben gewoond ging ze als categorie contentspecialist bij vtwonen werken. Ze was hier onderdeel van een Categorie Managementteam waarbij ze commerciële en aansprekende teksten voor vtwonen.nl en living.nl schreef. Daarna maakte ze de stap naar Glasnost waar ze het traineeship doorliep om zich vervolgens te specialiseren in Influencer Marketing en Content Creatie.

Roos Advocaat

Roos Advocaat

Account Executive

Roos Advocaat

Roos is Account Executive op o.a. Samsung, KLM & Ziggo. Heeft na haar bachelor Communicatie, het PR vak vanaf de andere kant leren kennen in dienst bij C&A Nederland. Na ook ervaring te hebben opgedaan bij een Content & Productie bureau, heeft zij nu gekozen voor een combinatie van beide bij Glasnost op lifestyle- en tech-pr merken.

Julian Smink

Julian Smink

Account Executive

Julian Smink

Julian Smink is Account Executive bij Glasnost. Hij heeft affiniteit met tech-pr en ondersteunt de teams op merken als Activision en Google. Julian heeft een achtergrond in International Communication en heeft pr-ervaring opgedaan tijdens zijn stage bij Hill+Knowlton. Daarnaast is Julian onderdeel van het creatief team van Glasnost.

Linh Vu

Linh Vu

Account Executive

Linh Vu

Linh Vu is Account Executive bij Glasnost. Ze werk voor klanten zoals Heinz, Twitter en Samsung. Van vooruitstrevende merken die lef tonen op het gebied van innovatie en maatschappelijke verantwoordelijkheid, wordt zij heel enthousiast. Linh is bij Glasnost begonnen als werkstudent om kennis op te doen van het PR-vak naast haar studie Communicatiewetenschap. En zo'n topper laat je natuurlijk nooit meer gaan.

Romy Kessing

Romy Kessing

Account Assistant

Romy Kessing

Romy Kessing is Account Assistant bij Glasnost. Ze biedt een ondersteunende rol aan verschillende teams bij diverse projecten als Magnum, Hertog en GoFundMe. Ervaring in het communicatievak heeft ze onder meer opgedaan tijdens diverse stages bij onder meer Shabbies Amsterdam / Fred de la Bretoniere en bij Glasnost. Na haar stage is Romy Begonnen aan het traineeship aan de Glasnost Akademya.

Lizzy van der Hofstad

Lizzy van der Hofstad

Account Executive

Lizzy van der Hofstad

Lizzy van der Hofstad is Account Executive bij Glasnost en heeft een ondersteuende rol op projecten van VodafoneZiggo, Unilever en GoFundMe. Ze is al meer dan 10 jaar bezig met bloggen en heeft ook een grote interesse in influencer-marketing. Voordat ze bij Glasnost begon heeft ze tijdens haar studie Commerciële Economie ervaring opgedaan als PR Assistant bij Sony Electronics Benelux.

Demi-Jo Smith

Demi-Jo Smith

Account Assistant

Demi-Jo Smith

Demi-Jo Smith is Account Assistant bij Glasnost. Ze speelt een ondersteunende rol op projecten als Lipton, Magnum en VodafoneZiggo. Niet alleen haar studies Commerciële Economie en Communicatiewetenschap waren breed georiënteerd, ook Demi-Jo zelf heeft affiniteit met meerdere sectoren. De afwisseling tussen de verschillende projecten zorgt er dan ook voor dat ze in haar kracht staat. Tijdens haar studies deed ze ervaring op in het communicatievak bij onder meer Van Lanschot Bankiers en Picnic Supermarkets.

Sanne Borkus

Sanne Borkus

Account Assistant

Sanne Borkus

Sanne Borkus is Account Assistant bij Glasnost, waar ze met name werkt op klanten als Google, Nestlé en Albert Heijn. Na haar bachelor Communicatie heeft ze ervaring opgedaan in de media- en evenementenwereld, waar ze gewerkt heeft bij Viacom International Media Networks en Xsaga. Afgelopen jaar heeft Sanne haar master Corporate Communicatie en Nieuwe Media afgerond waarbij ze zich gespecialiseerd heeft in influencer marketing. Nu kan ze niet wachten om zich te storten in de wereld van PR!

Naomi Verburg

Naomi Verburg

Stagiair

Naomi Verburg

Naomi Verburg is PR-stagiaire bij Glasnost. Ze heeft een ondersteunende rol op verschillende projecten zoals Ben & Jerry’s, Starbucks en Kraft Heinz. Op dit moment bevindt Naomi zich in de afrondende fase van haar master New Media and Digital Culture. Tijdens haar bachelor Media en Cultuur heeft ze onder meer productionele ervaring opgedaan bij het wetenschapsprogramma De Kennis van Nu van de NTR.

Femke Klare

Femke Klare

Stagiair

Femke Klare

Femke Klare is PR-stagiair bij Glasnost. Ze heeft een ondersteunende rol op verschillende projecten en teams. Tijdens haar opleiding Media en Entertainment Management houdt ze zich voornamelijk bezig met concepten genereren, strategieën bedenken en onderzoek doen naar bedrijven in de mediawereld. Na een half jaar de minor event management in Azië te hebben gestudeerd doet Femke nu haar eindstage bij Glasnost en hoopt ze zich verder te kunnen verdiepen in PR.

CSR: Hervorming

We investeren in verandering. In revolutie.
In hervorming. Daar waar het nodig is.
Van ‘TPM’, ’Alliance for YOUth’ en ‘Kiva’.