Geeft merken aandacht
  Wat we doen
Message Message
Message Message
Message Message
Message Message
Message Message
Moments Moments
Moments Moments
Moments Moments
Moments Moments
Moments Moments
Means Means
Means Means
Means Means
Means Means
Means Means

Message, Moments & Means

Onze aanpak

Glasnost heeft een eigen methode ontwikkeld die draait om de 3 M’s; Message, Moments & Means. Op basis van creativiteit en resultaat zetten we het hele umfeld van beïnvloeding in, om merken de positieve aandacht te geven die ze verdienen.

Message

Het begint bij het bepalen van de Message. Wat wil de marketeer overbrengen? En wat is nieuws waar de influencer op zit te wachten? En waar komen die twee werelden samen? Glasnost gaat op zoek naar de sweetspot, de overlap tussen deze twee werelden. Het bepalen van de communicatieboodschap (de message) is de basis voor gegarandeerde publiciteit.

Moments

Om de impact van de message te vergroten is het afstemmen van ‘het juiste moment’ heel belangrijk. Het gaat hier om het optimaal faciliteren van de journalist en beïnvloeder. Hoe kunnen wij in beperkte tijd onze boodschap over brengen? En op welke manier? Vragen wij om de beïnvloeder naar ons toe te komen of komen we naar hen toe? Werken we met een embargo? Gaan we voor een onbetaalbare Mastercard- ervaring of een primeur in de Telegraaf? Op basis van ervaring en gut feeling maken we de afweging. Glasnost optimaliseert het nieuwsmoment en hiermee het te behalen resultaat.

Means

Soms zijn de message en moments niet sterk genoeg. Dan hebben we ook financiële middelen (means) nodig. In het nieuwe medialandschap gelden immers nieuwe regels. Betalen voor redactionele aandacht is heel normaal en dat schept kansen als de message van het merk een te commerciële lading heeft of dat wij een krachtige boodschap nog meer lading en bereik willen meegeven. Met name influencers, vloggers en bloggers hebben een businessmodel waarbij aandacht voor je merk te koop is. Glasnost kent de spelregels van deze nieuwe 'Native' aanpak en grijpt deze aan om het bereik van de campagne te vergroten.
Lees ook meer over De Glasnost diensten