Geeft merken aandacht

Glasnost scoort met gekaapt PR-moment van Apple

Glasnost scoort met gekaapt PR-moment van Apple
LinkedIN

Hoe krijg je aandacht voor een evenement dat niet per se van jou is?

Vodafone heeft afgelopen week slim ingehaakt op de hype die gewoontegetrouw gepaard gaat met de introductie van een nieuw model iPhone. De telecom-gigant maakte daarbij enkele campagnekeuzes waarmee het de aandacht voor het nieuwe Apple-speeltje naar zich toe wist te trekken.

0.01 uur open

Uitgangspunt daarbij was dat de winkelrelease van de eerste iPhones 6s op de 9e oktober was, op vrijdagochtend wel te verstaan.

Vodafone koos ervoor zijn winkels die nacht al om 0.01 uur open te doen, en niet alleen in Amsterdam. Het ging het land in, in de vier windrichtingen en zorgde ervoor dat er ook nachtopeningen waren in Nijmegen, Rotterdam, Maastricht en Leeuwarden.

Landelijke dekking

Om deze ‘landelijke dekking’ te onderstrepen bediende het een speciale klant die op Texel zijn nieuwe smartphone bestelde. Hij kon deze ‘s nachts niet ophalen – de pont vaart niet – waarop Vodafone besloot de Waddenzee na middernacht over te steken.

Vodafone was niet de enige die met een nachtopening werkte, ook KPN en Phone House deden dit, maar trok wel de meeste aandacht. Dat kwam onder meer doordat het media ook ’s nachts al het nodige materiaal toestuurde, inclusief het ANP, dat alle nieuwsfoto’s en video’s gebruikte, aldus de mensen achter de Vodafone-campagne.

Glasnost was het pr-bureau achter de Vodafone-campagne.

 

Communicatie

Volgend artikel Influencer marketing begint bij de juiste Match