Geeft merken aandacht

Vodafone Network on the Beach

Vodafone Network on the Beach

Vodafone

LinkedINLinkedIN

Na een officiële klacht van de provincie Zeeland, heeft Vodafone een projectteam geformeerd om als enige provider op Walcheren een netwerkverbinding aan te sluiten. Hiervoor zijn small cells ingezet, kleine zendmastjes die voornamelijk in stedelijke gebieden worden gebruikt op drukke plekken. Vanwege de hoge duinen moesten er 112 van deze mini-zendmasten over 30 km strand geplaatst worden om het slechte mobiele bereik op het Zeeuwse strand op te lossen. Vodafone schakelde de hulp van Glasnost in om deze unieke oplossing aan de buitenwereld te presenteren.

Doelstellingen

  1. Op elk front laten zien dat Vodafone er alles aan doet om overal het beste netwerk te realiseren.
  2. Nationale, regionale en lokale media-aandacht genereren.

Strategie

Een bezoek aan het strand van Zeeland zou door de reisafstand voor de meeste media een hele dag in beslag nemen. Glasnost besloot daarom een groep journalisten met helikopters naar Zeeland over te laten vliegen. Hier werden zijn ontvangen door de CTO Vodafone, Ebel Albertyn, die hun de nieuwe netwerkoplossing presenteerde. Samen met de reddingsbrigade SSV kreeg de aanwezige media een uitleg over wat er allemaal voor mogelijkheden zijn op het Zeeuwse strand nu iedereen daar bereikbaar is. Om de technische materie te verduidelijken werd daarnaast een infographic ingezet.

Resultaat

Het bereik in Zeeland was voor regionale media al nieuws, maar door de inzet van helikopters werd er ook free publicity gegenereerd bij diverse nationale media waaronder De Telegraaf, De Volkskrant en het Algemeen Dagblad. In alle artikelen kwam de innovatiekracht en het lef dat Vodafone had getoond om met zo’n oplossing te komen, duidelijk naar voren. In totaal bereikte de campagne 18.726.160 mensen en resulteerde in een PR-waarde van € 630.784.

Credits

Account Director:

Resultaat

€ 630.784,-PR waarde
18.726.160Bereik
Top 3 stories
Next case Magnum Double