Geeft merken aandacht

Jaarverslag ’14 – ’15

Jaarverslag ’14 – ’15

Vodafone

LinkedINLinkedIN

Glasnost_Awards_DigitalCommunicationAwards_whiteGlasnost_Awards_EuropeanExcellence_white

Winner Digital Communication Awards 2015 en Nominatie European Excellence Awards 2015

 

Jaarverslag ’14 – ’15

Doelstelling

  1. Betrokkenheid interne en externe stakeholders vergroten
  2. Een toegankelijk platform creëren
  3. Awareness creëren voor de het verslag en de waarde creatie uit het verslag

Strategie

Van één keer per jaar een jaarverslag naar real-time reporting. Bij Glasnost geloven we niet meer in het jaarverslag in zijn huidige vorm. Waarom slechts één keer per jaar transparant zijn als we in een wereld leven waarin de real-time revolutie gaande is?! De strategie achter INTOUCH is het creëren van een redactioneel platform wat het mogelijk maakt om 365 dagen per jaar transparant te zijn als publiek bedrijf en alle doelgroepen op meest actuele en relevante moment te betrekken bij de ontwikkelingen van de organisatie. Verhalen en visuals vormen de basis van het platform. De uitdaging lag hierbij met name in het leesbaar houden van verslag en tegelijkertijd voldoen aan de richtlijnen voor GRI, IR en de Transparantie Benchmark. Een haast onmogelijke opgave.

Resultaat

De PR-campagne heeft een mediawaarde van rond de € 60.000 heeft opgeleverd en de interne en externe e-mailings hebben een openingsrate van 63% bereikt, wat fenomenaal hoog is. Daarnaast heeft het Vodafone team zowel vanuit interne als externe stakeholders zoals Rabobank, NS, EY en > complimenten gegeven.

Doelgroep

INTOUCH: geïntegreerd jaarverslag ‘14 – ’15 wordt voor alle stakeholders gemaakt. Van (zakelijke) klanten tot Ministeries en van maatschappelijke organisaties tot media en medewerkers.          

Concept en uitwerking

INTOUCH draait om het structureel informeren van de stakeholders. Hiervoor is een sterk redactioneel content platform gecreëerd. Het platform is opgebouwd uit slechts 19 sharable pagina’s rondom de vijf strategische pijlers van Vodafone. Elk hoofdstuk heeft een eigen storyline en bevat ondersteunde visuals zoals foto’s van betrokken medewerkers, ruim 50 infographics en video’s die specifiek gemaakt zijn om de hoofdboodschap van het verslag zowel intern als extern te communiceren. Deze video’s vormden de trigger om het platform te bezoeken, maar waren ook slim geplaatst, zodat alle bezoekers binnen een minuut al een belangrijke boodschap meekregen bij het bezoeken van het platform. Alle content is lokaal gemaakt wat bijdraagt aan herkenbaarheid en identificatie. Eigenlijk dus gewoon een ijzersterk staaltje content marketing.

Ingezette middelen

Interne en externe e-newsletters, narrow casting, persbericht, interne en externe blogs.

Resultaat

€ 60.000,-PR waarde
63%Bereik
Top 3 stories
Next case Viva la rum revolución!