Geeft merken aandacht

Viva la rum revolución!

Viva la rum revolución!

Pernod Ricard

LinkedINLinkedIN

Havana Club is wereldwijd marktleider in authentieke Cubaanse rum en wordt al sinds 1878 in Havana gemaakt volgens het oorspronkelijke recept van de Maestros Roneros, de rum meesters. Rum is niet zomaar een drank, wanneer je het drinkt proef je de geschiedenis en cultuur. Helaas herkennen weinig Nederlanders de verschillende rum-soorten, zowel qua herkomst als rijping. Aan Glasnost de vraag de productsuperioriteit en herkomst van Havana Club Añejo 3 Años onder de aandacht te brengen.

 

Doelstelling

  1. Naamsbekendheid en kennisniveau vergroten van Havana Club als enige authentiek Cubaanse rum, met de focus op productsuperioriteit en heritage.
  2. Merkambassadeurs creëren d.m.v. leuke activiteiten en mooie content.

Strategie

Havana Club heeft een mooi authentiek verhaal en staat voor Cubaanse kwaliteit. Om de doelgroep te overtuigen en merkvoorkeur te creëren, moeten zij deze verschillende onderdelen ervaren en beleven, alleen dan komt het verhaal écht binnen. Glasnost besloot Cuba naar Nederland te halen om zo de Rum Revolutie in Nederland te starten;

  1. Asbel Morales, één van de Maestros Roneros, werd vanuit Cuba naar Nederland overgevlogen. In een oude Cadillac reed hij langs verschillende journalisten en bloggers. Op de achterbank vertelde de rum-meester met veel passie over de geschiedenis van Cubaanse rum, het rijpingsproces en liet hij het verschil proeven tussen de 3 jaar gerijpte rum van Havana Club en normale witte rum.
  2. Om een optimale merkbeleving te creëren werd een loods omgetoverd tot een pop-up Havana Club. Op verschillende avonden nodigden we bartenders, journalisten, bloggers en social influencers uit. Geheel in Cubaanse sfeer speelden Cubaanse vrouwen domino, werd er gedanst op de muziek van de salsa band, lagen er sigaren klaar en leerden genodigden hoe verschillende Cubaanse cocktails zijn ontstaan en hoe je deze zelf kunt maken.

Resultaat

De bartenders en influencers plaatsten vele foto’s op Facebook en Instagram en in totaal verschenen er 25 artikelen in print en online media waaronder De Telegraaf, JAN magazine, Men’s Health en op verschillende mannenblogs zoals Manners, Askmen, Manify en B4men.

Credits

Account Director:

Resultaat

Top 3 stories
Next case Introductie van Magnum Pink & Black