Geeft merken aandacht

Verbeter de wereld met je reis

Verbeter de wereld met je reis

Voja Travel

LinkedINLinkedIN

Geen overvolle tourbussen, afgesloten resorts of massatoerisme, maar persoonlijk contact, privévervoer en authentieke ontmoetingen met de lokale bevolking. Met deze belofte wist ‘Naar de Kaapverdische eilanden’ een groot publiek te enthousiasmeren over hun duurzame en originele reizen. In 2018 maakte de startup een enorme groei door en werden de Azoren en Tonga toegevoegd als nieuwe bestemming. Aan Glasnost de vraag om een merkstrategie te ontwikkelen die groeiperspectief bood voor deze ‘fair travel’ reisorganisatie. 

Start with Why

Het vertrekpunt van Glasnosts reis met ‘Naar Kaapverdische eilanden’ was het kristalliseren van de missie van de organisatie. Om tot de kern te komen is, in de eerste van totaal vier merksessies, het model van Simon Sinek’s Golden Circle gebruikt. Met als resultaat: “Een fantastische reiservaring, maar dan eerlijk voor de bevolking. En met oog voor de planeet.” Deze missie was de basis voor de nieuwe merkstructuur. Reizigers moesten namelijk direct beseffen dat er meer bestemmingen werden aangeboden dan Kaapverdië. Daarom hebben we een overkoepelend merk met eigen merkidentiteit ontworpen: Voja Travel. Omdat voor veel vakantiegangers de bestemming het startpunt is voor het boeken van een vakantie is gekozen om voor de verschillende bestemmingen een eigen submerk te behouden: Voja Travel Kaapverdië, Voja Travel De Azoren en Voja Travel Pacific.

Verbeter de wereld met je reis

De volgende uitdaging was om samen een nieuwe aansprekende beloften te ontwikkelen die die zowel de fantastische reiservaring, als de duurzame projecten en missie van Voja benadrukt. Hiervoor vormde consumentenonderzoek, reacties van klanten en de NGO projecten van Voja de basis. Dit is door Glasnost uitgeschreven in een brand guide met een merkpersoonlijkheid, de tone of voice en een corporate story. Dit is de intro van de story:

“For Voja Travel, traveling means connecting with other people, cultures and nature. Understanding through encounter. A deep connection with the place where you are, the things you see and the people you meet. Relaxation, adventure and vacation go hand-in-hand with improving the world through connection. Traveling changes lives. Voja Travel proves this.”

Dit document is de basis voor marketing en klantmaterialen waarmee de nieuwe positionering door de hele organisatie is doorgevoerd. Heeft jullie organisatie ook een nieuwe positionering nodig door groei neem dan contact met ons op. 

Credits

Managing Partner:
Account Director:
Next case Een nieuwe identiteit