Geeft merken aandacht

The Glenlivet Cipher

The Glenlivet Cipher

Pernod Ricard

LinkedIN

The Glenlivet is de meest bekende single malt Scotch whisky ter wereld. In 1824 werd deze door de oprichter George Smith voor het eerst gebrouwen. Dit jaar hebben zij een zeer unieke nieuwe whisky geïntroduceerd, The Glenlivet Cipher. Deze mysterieuze whisky is zonder smaaknotities of informatie over het vat aan het publiek gepresenteerd. Whiskyliefhebbers worden door Cipher uitgedaagd om op smaakreis te gaan en het geheim van de whisky te ontcijferen. Aan Glasnost de taak om dat extra kracht bij te zetten.

Doelstellingen

  1. Introductie van The Glenlivet Cipher
  2. Het merk The Glenlivet positioneren als een innovatieve en eigentijdse single malt whisky
  3. Positieve media-aandacht genereren

Strategie

Een mysterieuze whisky vraagt om een bijzondere aanpak, om nieuwsgierigheid op te wekken bij de journalisten. Glasnost besloot daarom voor het PR-evenement een zogenaamde escape room te ontwikkelen. Om een zo persoonlijke en intieme ervaring te creëren, werden voor het evenement kleine groepjes journalisten en influencers uitgenodigd. Tijdens het spel werd de media opgesloten in een ruimte, waarna zij hun weg moesten vinden door het pand met behulp van cryptische hints die verwezen naar de smaken van de whisky. Zodra zij hun weg naar buiten hadden gevonden werden zij verwelkomd in de decodeer kamer, waar zij The Glenlivet Cipher voor het eerst konden proeven en de smaak konden ervaren.

Resultaten

Met dit project hebben we zowel whiskyexperts als de mainstream media weten te bereiken. Naar aanleiding van het evenement zijn meer dan 18 artikelen gepubliceerd, zowel in print als online, waaronder een publicatie in FD persoonlijk en op de onlinepagina van Quote. In totaal bereikte het Glenlivet Cipher project 4,2 miljoen mensen en resulteerde in een totale PR-waarde van €104.575.

Resultaat

Top 3 stories The Glenlivet Cipher Top 3 stories
PR waarde €104.575 PR waarde
Bereik 4.213.728 Bereik
Next case Marktplaats ‘Pimp My Kip’