Geeft merken aandacht

Teruggeven in tijden van crisis

Teruggeven in tijden van crisis

Hertog

LinkedINLinkedIN

Wanneer je purpose niet vanzelfsprekend is
Hertog staat voor samenzijn. Maar wat doe je als merk wanneer samenzijn niet meer zo vanzelfsprekend is? Bijvoorbeeld voor ouderen, een belangrijke doelgroep van ijsmerk Hertog. Door de corona crisis konden ouderen in verzorgingstehuizen een lange tijd geen bezoek meer ontvangen. Eenzaamheid was al een groot probleem onder ouderen, maar door de crisis werd dit nog eens extra versterkt. Voor Hertog kwamen we in actie om deze groep een hart onder de riem te steken en op een speciale manier in het zonnetje te zetten.


Geen Eenzaamheid
Hertog introduceerde nog maar kort geleden haar Hertog IJssalon mini, de kleine varianten van het zo typerende ijs en allerlei heerlijke smaken en ind e herkenbare verpakking. Ideaal als traktatie en om uit te delen.

Hertog sloeg haar handen ineen met de stichting ‘Geen Eenzaamheid’. Deze stichting is opgericht door Vocal Centre, een organisatie die zanglessen aanbiedt aan zowel bekende als onbekende Nederlandse zangers. Onder de noemer ‘Geen Eenzaamheid’ wilden zij iets terug doen: door het hele land organiseerden zij honderden concerten voor ouderen om de eenzaamheid onder ouderen te verminderen. Samen met Hertog gingen zij langs bij meerdere tehuizen en verzorgden ze een muzikale middag. Naast de zangers van ‘Geen Eenzaamheid’ kwam de enige echte Hertog IJsmeester, bekend uit de Hertog commercials, de ouderen verrassen met de heerlijke Hertog ijsjes. Onder het genot van een Hertog ijsje genoten de ouderen van deze speciale middag! We maakte een vrolijke video van deze activatie zodat Hertog dit ook kon verspreiden om haar eigen kanalen. 

 

Creatieve sampling
Naar tientallen verzorgingstehuizen in Nederland werd bovendien het Hertog ijs gestuurd zodat ouderen (ook zonder muziek) een klein genietmomentje konden beleven. De ijsjes werden voorzien van een leuk kaartje met daarop een spel. Het liefst spelen we spelletjes samen, maar tot dat weer mag wilden we iets bieden wat ook alleen gespeeld kon worden, voor een leuke besteding van de dag. 


Samenwerking LINDA.
Aandacht voor oudere in tijden van crisis is erg belangrijk, maar ook daarbuiten is eenzaamheid een groot probleem. Hertog heeft ingezet op lange termijn impact en wil dat eenzaamheid onder ouderen ook na deze periode aandacht krijgt. Het zijn ook de kleine dingen die voor ouderen een lichtpuntje op de dag kunnen zijn. Van het samen eten van een ijsje tot gewoon even een praatje en een kop koffie. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst.

Om deze boodschap te verspreiden en meer kracht achter de boodschap te zetten, hebben we in samenwerking met LINDA., een medium die direct de doelgroep van Hertog aanspreekt, een native samenwerking opgezet geplaatst. Op deze manier inspireren we de LINDA. lezeressen met deze belangrijke boodschap en toveren we een glimlach op het gezicht. De content via LINDA. genereerde 256.132 impressies en het native artikel 4.767 quality views.

Maak ook impact
Benieuwd hoe je de purpose van jouw merk ook kunt omzetten in een krachtige PR-campagne? Glasnost denkt graag met je mee!

Credits

Senior Consultant:
Consultant:
Content Creator:
Next case Over de grens met fintechbedrijf Floryn