Geeft merken aandacht

srprs.me presenteert nieuwe branding met unieke tatoeageactie

srprs.me presenteert nieuwe branding met unieke tatoeageactie

srprs.me

LinkedINLinkedIN

srprs.me wil reizigers onvergetelijke ervaringen bezorgen door te reizen zonder verwachtingen. Door het verrassingselement is het niet mogelijk om alles vooraf uit te stippelen, daarom bekijken srprs.me-reizigers de bestemming met andere ogen. Om deze reden introduceerde de reisaanbieder een nieuw logo met het symbool van een onbevangen gevoel.

De verrassingsreisorganisatie daagde Nederland uit met de vraag: “Wie durft het symbool van onbevangenheid te vereeuwigen met een tatoeage, zonder te weten hoe het symbool eruitziet?”. Meer dan vierhonderd aanmeldingen stroomden binnen. Aan Glasnost de uitdaging om de nieuwe branding van srprs.me zo breed mogelijk onder de aandacht te brengen en een PR strategie te bedenken rondom de tattoo-oproep op Facebook.

 

Doelstellingen

  • Brede media-aandacht genereren voor srprs.me;
  • De Facebook tattoo-oproep nieuwswaardig maken en koppelen aan het merkverhaal.

Strategie

Het nieuwe logo en de rebranding van srprs.me komt bij de Message uit ons strategisch 3M-model uit bij vakgerelateerde media zoals Adformatie en MarketingTribune. Jasper Blonk, hoofd marketing, sprak met diverse media over de weg die het merk inslaat met de nieuwe merkidentiteit. Maar srprs.me wilde meer en daarvoor moesten wij in ons strategisch model de M van Moment in stelling brengen. In ons advies gaven we verdieping aan het verhaal en maakte dit interessant voor een bredere groep media. Vanuit de gedachte dat het bijna te gek is om te geloven dat iemand een tattoo van een verrassingssymbool wil zetten, heeft Glasnost geadviseerd om een activatie te organiseren waar zoveel mogelijk consumenten de tatoeage mogen zetten en hier pers bij uit te nodigen. Door het opzetten van een groot tatoeage-evenement, tonen we journalisten wat dit onbevangen gevoel nou écht betekent. Het ludieke idee van srprs.me om iemand te verrassen met een tatoeage verandert in een evenement waar veertig reizigers het symbool van onbevangenheid tatoeëren.

Executie

In de tatoeageshop InkDistrict in Amsterdam lieten 40(!) avonturiers het symbool voor onbevangenheid vereeuwigen op hun huid met een tattoo. Bekijk hier hoe dit eraan toeging. Glasnost nodigde twee filmploegen van de grootste nieuwsmedia uit, om aandacht te genereren onder een brede doelgroep. Op het evenement werd de pers te woord gestaan door een getrainde woordvoerder van srprs.me, die toelichting gaf over de rebranding en het nieuwe logo. Daarnaast vroegen journalisten de winnaars naar hun persoonlijke motivaties, waardoor op een natuurlijk manier duidelijk werd dat het merk srprs.me iets héél bijzonders in mensen losmaakt.

Resultaat

Cameraploegen van Metro Holland en RTL Z kwamen langs om de tatoeageavond vast te leggen. Beiden kondigden de gebeurtenis aan, wat zorgde voor een teaser in zowel de krant als op televisie. Vervolgens deden deze media videoverslag van het evenement, wat resulteerde in content over de tatoeageactie op Metro Holland en RTL Z. Het nieuws verspreide zich naar verschillende type media, zoals nieuwswebsite RTL Nieuws, ondernemerswebsite De Ondernemer en de ochtendshow van Domien Verschuuren op NPO 3FM.

Naast deze specifieke aandacht voor de tatoeage-actie verschenen in vakmedia  Adformatie en Marketing Tribune interviews. De gecombineerde pr-waarde van de campagne bedroeg €233.070,74.

Resultaat

€233.070,74PR waarde
16.852.631Bereik
Top 3 stories
Next case (Niet zo) Ver van je bed show