Geeft merken aandacht

Smit & Zoon – Product Passport

Smit & Zoon

LinkedINLinkedIN

Smit & Zoon is toonaangevend leverancier van chemicaliën die gebruikt worden in de leerindustrie. Deze chemicaliën worden tijdens een wassing toegevoegd aan het leer, waardoor het bijvoorbeeld soepeler, zachter of elastischer wordt. Een gedeelte van deze chemicaliën blijven na het looiproces achter in het afvalwater. Smit & Zoon is al zeven generaties een familiebedrijf, dat handelt met de toekomstige generaties in gedachten. Daarom proberen zij continu manieren te vinden om de leerwaardeketen te verduurzamen en transparant te zijn over de impact op het milieu. Smit & Zoon heeft als missie de gehele leerwaardeketen duurzaam te maken voor 2025.

 

Glasnost werd gevraagd om het Product Passport te ontwikkelen; een eenvoudig te gebruiken boekje met gedetailleerde informatie over de effecten van de Smit & Zoon chemicaliën op het leer én het milieu. Hierdoor kunnen professionals in de leerindustrie, zoals looierijen, waste managers of leerbewerkers, een overwogen keuze maken in het gebruik van de chemicaliën. Glasnost heeft een design ontwikkeld dat voor iedereen eenvoudig te begrijpen is, ook wanneer iemand geen uitgebreide kennis heeft van chemicaliën of het looiproces.

 

Om het Product Passport te introduceren binnen de industrie, heeft Glasnost ervoor gekozen om een video te maken met in de hoofdrol Marc Smit, 7e generatie eigenaar van Smit & Zoon. Hierdoor wordt de video authentiek en persoonlijk, waarbij duidelijk wordt dat duurzaamheid een intrinsieke waarde is binnen Smit & Zoon. Omdat het Product Passport gebruikt wordt door vele verschillende mensen binnen de industrie, komen de verschillende schakels binnen de leerwaardeketen aan bod; van onderzoekers, tot leerbewerkers en consumenten van eindproducten.

 

Credits
Opdrachtgever: Smit & Zoon
Bureau: Glasnost
Concept: Glasnost
Regie: Henk Boersen
Productie: Âme Studio

Next case Instant Network – Griekenland