Geeft merken aandacht

PR-ondersteuning van Brand New Day’s bank

PR-ondersteuning van Brand New Day’s bank

Brand New Day

LinkedINLinkedIN

Op 10 juli 2017 is Brand New Day een bank geworden. Nederlands jongste bank richt zich volledig op het aanbieden van pensioenproducten voor particulieren en bedrijven. Brand New Day is een tech driven pensioenbank waarvan de kernstrategie is om een zo hoog mogelijke klanttevredenheid te realiseren. Daarmee zijn ze een luis in de pels in een markt die gedomineerd wordt door traditionele banken en verzekeraars.

Het worden van een bank is bijzonder. De afgelopen 20 jaar zijn in Nederlands slechts zes nieuwe bankvergunningen verleend. Maar voor Brand New Day oprichters Kalo Bagijn en Thierry Schaap is het de tweede keer dat ze een bankvergunning krijgen. Hun eerste vergunning kregen de ondernemers met BinckBank in 2003. Met Brand New Day zetten ze voor de tweede keer in korte tijd een disruptieve bank in de markt. Aan Glasnost de vraag om Brand New Day als nieuwe pensioenbank in de media te positioneren.

Doelstelling

  1. Media-aandacht generen voor Brand New Day als Nederlands nieuwe pensioenbank;
  2. Versterken van de positionering van Brand New Day als eigentijds, ondernemend met lef en lage kosten voor klanten. Hierdoor de pensioenbank presenteren als alternatief voor traditionele banken en verzekeraars;
  3. Mede-oprichter Kalo Bagijn profileren met diepte-interviews waarin de ontwikkeling van Brand New Day centraal staat.

Strategie

Het nieuws dat Nederland een nieuwe pensioenbank krijgt is voor een brede groep nieuwsmedia interessant, de eerste M van ons strategisch model de 3 M's was dus in orde. Daardoor werd direct de uitdaging om een strategie neer te zetten waarbij het verhaal van Brand New Day het best tot zijn recht komt en het bereik zo groot mogelijk is. Dat is de reden dat we ons in deze campagne hebben gefocust op het optimaliseren van 'het moment', de tweede M. Onder embargo werden interviews opgezet met zoveel mogelijk titels die elkaar niet beconcurreren, waardoor zij intern bij de hoofdredacteur toestemming hadden om het verhaal gegarandeerd en groot mee te nemen. Essentieel hierbij was dat het nieuws niet naar buiten kwam voor het geplande embargo, dus werd met de Nederlandsche Bank het communicatiemoment afgestemd. Doordat al deze media tegelijkertijd publiceerden ontstond er een nieuwslawine waar andere media niet aan ontkwamen.

In interviews zijn de kernboodschappen veel beter te motiveren en toe te lichten dan alleen in een persbericht. Daarom was het belangrijk om CEO Kalo Bagijn op de juiste manier in de media te positioneren. Diverse media schrijven profielen over succesvolle ondernemers en het succes van zowel Brand New Day als Kalo Bagijn sloot hier naadloos op aan. Door in de voorbereiding zijn persoonlijk verhaal goed af te stemmen met de ambities van Brand New Day ontstond een versterkend effect. In interviews diepen journalisten onderwerpen uit en de eindredactie is eerder akkoord met het plaatsen van grotere artikelen als het om een goed interview gaat. Voor lezers maakt de diepgang het verhaal interessanter, waardoor zij het stuk met meer aandacht en interesse lezen. Hierdoor is de awareness voor het merk groter en vormt de lezer sterkere associaties bij het merk.

Resultaten

Met deze campagne zijn meerdere journalisten uit het nieuwssegment bereikt. Er zijn vooraf vijf interviews onder embargo georganiseerd met Algemeen Dagblad, ANP, Het Financieele Dagblad, RTL Nieuws en Sprout. Dankzij de interviews met Kalo Bagijn waren dit diepgaande artikelen waar de propositie van de pensioenbank uitgebreid in is beschreven. In totaal heeft deze campagne 67 artikelen met meer dan 48.000.000 impressies opgeleverd en met een gecombineerde mediawaarde van € 484.966.-.

Credits

Senior Consultant:
Account Director:

Resultaat

€ 484.966,-PR waarde
48.000.000Bereik
Top 3 stories
Next case Magnum Pyjama Party