Geeft merken aandacht

PR & CONTENT CAMPAGNE TCS AMSTERDAM MARATHON

PR & CONTENT CAMPAGNE TCS AMSTERDAM MARATHON

Tata Consultancy Services

LinkedINLinkedIN

Een contentcampagne om mee warm te lopen voor de TCS Amsterdam Marathon 

Tata Consultancy Services (TCS) is al tien jaar titelsponsor van de Amsterdam Marathon. Als gevolg van COVID-19 ging hij in 2020 virtueel van start. Met behulp van de Official Virtual Run App powered by TCS konden hardlopers tussen 18 en 25 oktober hun afstand lopen, via een zelfgekozen route. Wat in de digitale editie ontbreekt is het gevoel om samen met duizenden andere hardlopers en supporters deze geweldige prestatie neer te zetten. Aan Glasnost de vraag om een campagne te ontwikkelen die hardlopers van de virtuele TCS Amsterdam Marathon toch dit gevoel van saamhorigheid te geven. 

Motivatie

Iedereen heeft zijn eigen reden om deel te nemen aan de TCS Amsterdam Marathon. De één heeft de ambitie om te presteren, de andere loopt om fit en gezond te blijven en sommigen lopen niet voor zichzelf, maar als ode aan een ander. Met de marathon kun je namelijk ook lopen voor het goede doel, zoals het Cancer Center Amsterdam. In aanloop naar de marathon hebben we een portretserie gemaakt waarbij drie deelnemers laten vertellen wat hun motivatie is om te rennen. Deze video’s zijn in de weken voorafgaand aan de marathon gedeeld via de kanalen van de TCS Amsterdam Marathon, Tata Consultancy Services en via native samenwerkingen met Runnersworld en Atletiekunie, met als doel zo veel mogelijk mensen op te roepen zich in te schrijven voor de virtuele marathon.

Sound Experience

Glasnost wanted to give participants of the virtual marathon the same feeling they would get if they were running the real race in Amsterdam. In cooperation with MACKS and Airborne, we developed a mixed tape with sound bites of genuine Amsterdam cheering and applause. Dozens of true Amsterdammers had their supportive cheers taped to help runners get through the rough patches. To produce a real-life rendition and give runners the sense of being surrounded by supportive crowds along the route, the good luck wishes, cheers and encouraging words were recorded in 3D. Within two weeks, the uplifting track had been streamed over 10,000 times. Watch ‘the making of’ in the video below:

Run the Night

Hardlopers konden niet alleen zelf bepalen waar, maar ook wanneer ze de virtuele marathon gingen lopen. Zolang het maar tussen 18 en 25 oktober was. Direct de eerste nacht hebben we de campagnevideo geproduceerd. Drie deelnemers, drie video teams en een hele nacht doorwerken in de edit om direct de volgende dag live te kunnen met de campagne en hardlopers door heel Nederland te inspireren om ook zelf te gaan rennen. Het leverde prachtige beelden op van een verlaten Amsterdam, Haarlem en Zandvoort gedurende de nacht. Bekijk het hieronder: 

Neem contact op

Benieuwd hoe jij content kunt inzetten om je campagne tot leven te brengen via owned, earned en native kanalen? Glasnost geeft graag advies met wat voor content jij jouw publiek het beste kunt aanspreken!

Credits

Managing Partner:
Account Director:
Creative Producer:
Consultant:
Next case De eerste ready-to-drink van Licor 43