Geeft merken aandacht

Payconiq België

Payconiq België

Payconiq

LinkedIN

Payconiq is een betaaloplossing die het maken van transacties tussen consument en winkelier en consumenten onderling verrassend eenvoudig maakt. In België kunnen consumenten op basis van geolocatie hun aankoop bij de aangesloten winkeliers via de Payconiq app afrekenen. Om de gemakkelijke betaaloplossing onder de aandacht te brengen onder de Belgische consument, werkte Glasnost samen met vijf Belgische influencers en de Belgische website Newsmonkey.be.

Doelstellingen

  1. De Payconiq app onder de aandacht brengen onder een millenial publiek
  2. Laten zien hoe verrassend eenvoudig betalen via Payconiq is
  3. Bijdragen aan een groei van het aantal downloads van de Payconiq app

Strategie

De strategie bestond uit twee delen die ieder op hun eigen manier de doelgroep targetede: een samenwerking met social influencers Joy Thielemans, radio-dj Sam De Bruyn, Inge Moerenhout, Yentl Keuppens en Matthias Geerts, en een native samenwerking met Newsmonkey.be.De social influencers kregen ieder een bedrag beschikbaar gesteld dat zij via de Payconiq app konden uitgeven. Dat deden zij op hun eigen manier: radio-dj Sam kondigde bijvoorbeeld via zijn social media een speurtocht aan waarbij hij iedere deelnemer een gin-tonic zou vergoeden via Payconiq. Vanaf een geheime locatie publiceerde hij via Instagram Stories een reeks aanwijzingen. Iedereen die de locatie vond en daar via Payconiq een gin-tonic bestelde zou via Payconiq door Sam worden vergoed. BV’er Joy Thielemans nam haar Instagram volgers mee op een rondleiding langs al haar favoriete Payconiq shops in Antwerpen.De Belgische website Newsmonkey stuurde zes mensen op blind date met een speciale opdracht: zij kregen ieder 100 euro Payconiq tegoed dat zij samen als stel moesten uitgeven. Newsmonkey maakte van de avonturen van de drie dates spannende content dat gedurende een maand iedere vrijdag op hun website en social media werd gepubliceerd. Lezers werden van cliffhanger tot cliffhanger meegenomen in het spannende verhaal waarbij de werking van Payconiq op subtiele wijze werd uitgelegd. Zo werd de rekening voor het eten betaald door deze via een peer-to-peer transactie te splitten: slim!

Resultaten

De social influencers hebben samen 753.556 volgers weten te bereiken, wat omgerekend een mediawaarde vertegenwoordigd van €67.500. Newsmonkey.be heeft vier artikelen gepubliceerd die via hun social media (228.542 impressies) en website (1.027.470 impressies) werden gepromoot.

Resultaat

Top 3 stories Payconiq België Top 3 stories
PR waarde €67.500+ PR waarde
Bereik 2.009.568 Bereik
Next case Vodafone Street Messenger II