Geeft merken aandacht

Over de grens met fintechbedrijf Floryn

Over de grens met fintechbedrijf Floryn

Floryn

LinkedINLinkedIN

De snelgroeiende, Nederlandse online kredietverstrekker Floryn helpt sinds 2016 mkb’ers aan zakelijke leningen en krediet. Toen de startup uit Den Bosch vorig jaar €60 miljoen aan financiering ophaalde, vroeg CEO Sven van der Biezen aan Glasnost om deze mijlpaal impactvol in de media te brengen. Het doel? Meer naamsbekendheid om nieuwe klanten en financierders aan Floryn te binden. Challenge accepted!

 

Goed nieuws voor Floryn

De financiering van 60 miljoen was groot nieuws. En daar bleef het niet bij. Er volgde meer interessant nieuws. Met het verkrijgen van de PSD2 vergunning van DNB zette Floryn zich definitief op de kaart en door het verkrijgen van een BMKB-C accreditatie speelt Floryn als online kredietverstrekker een belangrijke rol in het door de coronacrisis loodsen van het mkbMKB. De succesformule van Floryn en de relevantie van haar dienstverlening betaalden zich dan ook letterlijk uit in het ophalen van een nieuwe investering. Het nieuws van de kapitaalinjectie van 9 miljoen door Endeit Capital was een vierde mijlpaal in korte tijd. Piece of cake, zo lijkt het. Maar het is niet gemakkelijk om als startup een stem te krijgen in het old boys network van de financiële sector.

 

Sneeuwbaleffect

Hoe we de bal aan het rollen kregen? De focus in onze media aanpak lag op de landelijke dagbladen en online media op het gebied van finance, business, tech en trade. Bovendien werd een select aantal buitenlandse media benaderd, met het oog op toekomstige internationalisatie. Zo bouwen we langzaam aan de naamsbekendheid van Floryn over de grens.

Onze strategie? Eerst de meest impactvolle media waarmee wij warme relaties hebben persoonlijk op de hoogte brengen. Hierbij kregen zij de mogelijkheid om CEO Sven vooraf al even te spreken. Want wie kan het verhaal beter vertellen dan hij? Door het persbericht vervolgens te delen met een breed scala aan relevante media, ging het nieuws als een lopend vuurtje.

 

Resultaten

De aanpak bleek een succes! Het nieuws over Floryn verscheen de afgelopen maanden onder andere in Het Financieele Dagblad, RTL Z, het Brabants Dagblad, Business Insider, Quote en Sprout. Daarnaast werd Sven van der Biezen geïnterviewd door BNR Nieuwsradio, Het Financieele Dagblad en het Brabants Dagblad. Als kers op de taart verspreidde het nieuws zich in het buitenland. Zo schreven de Europese technologie websites Tech.eu en Silicon Canals artikelen over de investeringen die Floryn ontving en ging Floryn de grens over. Het bedrijf zag de aanvragen de afgelopen periode met 98% groeien en kijkt alweer vooruit naar de volgende mijlpaal in haar bestaan.

 

Ook de grens over?

Op zoek naar de juiste storyline om jouw verhaal ook internationaal te landen? Laat het ons weten. De koffie staat warm. De vodka staat koud. 

Credits

Senior consultant:
Consultant:
Account Executive:
Next case Cornetto Mermaid: het kleurrijkste ijsje van 2020