Geeft merken aandacht

VodafoneZiggo – Opening nieuwe hoofdkantoor in Utrecht

VodafoneZiggo – Opening nieuwe hoofdkantoor in Utrecht

VodafoneZiggo

LinkedINLinkedIN

De opening van een nieuw kantoor wordt niet elke dag landelijk nieuws. Toch was dat het streven van VodafoneZiggo, dat na de fusie van de twee telecombedrijven een nieuw hoofdkantoor opende in Hoog Catharijne. Utrecht werd daarmee de centrale uitvalbasis van het bedrijf. Om zoveel mogelijk media-aandacht voor de opening te genereren, klopte VodafoneZiggo bij Glasnost aan.

Doelstellingen

  • Zoveel mogelijk regionale en landelijke media-aandacht voor de opening van het nieuwe hoofdkantoor genereren.
  • VodafoneZiggo profileren als innovatief bedrijf, dat zich inzet voor een betere connectiviteit in heel Nederland.
  • Een breed publiek bekendmaken met het merk VodafoneZiggo.

Strategie

Hoe opvallend en groot het pand van VodafoneZiggo ook is: het is maar de vraag hoe relevant de opening van een nieuw hoofdkantoor is voor nieuwsmedia. Het koppelen van de introductie van het gigabitnetwerk dat VodafoneZiggo uitrolt maakte de boodschap sterker: in 2020 wordt Utrecht hierdoor de eerste stad met het snelste internet van Nederland. Om van free publicity verzekerd te zijn, adviseerde Glasnost dit voor nieuwsmedia de hoofdboodschap te maken en de opening van het nieuwe kantoor hier secundair aan te koppelen. Voor lifestyle en regionale media werd de focus gelegd op de spectaculaire lichtshow en live-set van dj Fedde Le Grand tijdens de opening.

Uitvoering

Om buzz rondom het nieuws en het openingsevenement te creëren, koppelden we de verschillende boodschappen aan verschillende media. Zo kreeg één landelijke krant met een groot bereik, het AD, exclusief een interview met VodafoneZiggo-CEO Jeroen Hoencamp. Dit artikel werd de ochtend na het openingsevent gepubliceerd, net als een ANP-bericht over het nieuwe gigabitnetwerk. Om extra media-aandacht te genereren voor de lichtshow, pitchte Glasnost interviews met dj Fedde Le Grand en burgemeester Jan van Zanen bij media. Door deze drieledige insteek van het nieuwsbericht genereerde Glasnost aandacht voor VodafoneZiggo bij zowel lokale, regionale en landelijke media. Met een bekende dj die beschikbaar was voor interviews, werd het bericht ook relevant voor muziek- en uitgaansmedia. Met een aanvankelijk smal bericht werd zo een brede doelgroep bereikt.

Resultaten

Het bieden van verschillende invalshoeken aan verschillende media werkte: Nu.nl zoomde bijvoorbeeld in op het nieuwe gigabitnetwerk (bereik: ruim 6,5 miljoen), De Telegraaf richtte zich in een societyrubriek op de genodigden van de openingsavond (oplage: 426.827) en het AD richtte zich op het nieuwe hoofdkantoor (oplage landelijk: 369.152). In totaal werd er een mediabereik gerealiseerd van ruim 62,5 miljoen en een mediawaarde van meer dan 860.000 euro.

Credits

Account Director:
Senior Consultant:
Consultant:
Account Executive:
Account Assistant:

Resultaat

62.500.000Cumulatief bereik:
€ 860.000PR waarde:
Top 3 Stories
Next case “AXE Gold”. AXE introduceert de duurste deodorant ter wereld ter waarde van €25.000