Geeft merken aandacht

Move: The Mobility Experience

Move: The Mobility Experience

Pon

LinkedINLinkedIN

Toekomst van mobiliteit
Hoe bewegen wij ons in de toekomst door de stad? Wat is een slim fietspad? Hoe gaan we om met deelvervoer? En kunnen auto’s in de toekomst vliegen? Move Mobility Experience opende in oktober haar deuren aan het Stadionplein in Amsterdam en daagt bezoekers van alle leeftijden uit over dit soort vragen na te denken. Glasnost werd gevraagd door initiatiefnemer Pon om zoveel mogelijk free publicity te realiseren voor de eerste mobiliteitsexperience van Nederland.

Op zoek naar verhalen

Hoe leg je aan heel Nederland uit wat een mobiliteitsexperience is, als dit nog nooit getoond is in Nederland? Daarvoor werkten we een aanpak uit waarbij we ons eerst letterlijk onderdompelden in de rijke hoeveelheid verhalen die er in en rondom Move zijn. Van de details in het plafond, vormgegeven door de beroemde architect Jan Wils, tot de Caterpillar deur die een hele muur optilt bij het opengaan.

Aanpak

De vele verhalen goten we in kernboodschappen die interessant zijn voor de verschillende doelgroepen. Welke vervolgens gekoppeld werden aan relevante actualiteiten-, vak- en lifestyle-media. Door de key-media vooraf een sneak preview te geven met een exclusieve rondleiding en doordat een aantal media een primeur kregen om als eerste te publiceren, garandeerden wij zichtbaarheid in vrijwel alle grote landelijke actualiteitenmedia en verschillende vak- en nichemedia.

Resultaten

En dat lukte! Meer dan 100 publicaties, een cumulatief totaalbereik van ruim 29,5 miljoen en een pr-waarde van over de 475.000 euro. En met publicaties in landelijke media zoals de Telegraaf, AD.nl, Metro, Volkskrant, Parool en NU.nl, relevante vak-media zoals Tweewieler, Autoweek en FietsActief en social media posts van influencers waaronder Humberto Tan en Robert Doornbos. Als ronkende afsluiter maakte YouTuber Milan Knol een 15 minuten durende video over Move. Jong, oud, heel Nederland wist waar ze naartoe moeten reizen om de toekomst van mobiliteit te beleven. Missie geslaagd!

Meer weten?

Bijvoorbeeld over hoe wij de juiste verhalen boven tafel wisten te krijgen? Of hoe jij je medianetwerk zo kunt inzetten dat er een maximaal bereik in free publicity behaald wordt? Neem dan contact met ons op.

Credits

Consultant:
Account Executive:
Account Director:
Client Service Director:
Next case High fashion: KLM introduceert Jet Legs