Geeft merken aandacht

Nooit meer kolven in het serverhok

Nooit meer kolven in het serverhok

Colve

LinkedINLinkedIN

Comfortabel kolven op de werkvloer

Waar 62% van de werkende vrouwen nog altijd in het serverhok of kopieer ruimte kolft, is dit hopelijk na de introductie van Colve niet meer het geval. Comfortabel kolven op de werkvloer is namelijk nog steeds niet vanzelfsprekend voor iedere vrouw, terwijl dit wel door de wet wordt verplicht met de kolfcode. Dit moet anders kunnen, dachten de oprichters de Amsterdamse start-up Neo Salus, Wesley Pabis en Remy de Klein. Colve werd geboren! Aan Glasnost werd gevraagd om Nederland op de hoogte te brengen van deze unieke stand-alone kolfruimte en zoveel mogelijk free publicity te realiseren.

Newsjacking

In de afgelopen jaren is er veel aandacht geweest voor de slechte kolf omstandigheden op de werkvloer. Veel onderzoeksresultaten lieten ook echt zien dat vrouwen nog steeds in oncomfortabele ruimtes op werkvloer kolven. Desondanks nemen werkgevers onvoldoende initiatief om dit probleem op te lossen. Kolvende vrouwen worden nog steeds weggestopt op vreemde én oncomfortabele plekken. Remy en Wesley kwamen tijdens hun werk als interieurontwerpers dit probleem ook tegen. Wat bleek: veel ondernemers weten niet hoe zij efficiënt de ruimte moeten indelen of vinden het lastig om een kolfruimte te creëren wanneer hier niet rekening mee is gehouden in de bouwtekeningen. Want die tekeningen zijn vaak nog steeds gemaakt door mannen! Het idee achter Colve werd geboren. Een stand-alone kolfruimte die voldoet aan de eisen van de Kolfcode en die makkelijk te plaatsen is in gebouwen.

Al veel publiciteit … wat nu?

Er was de afgelopen jaren dus al veel aandacht in de media over het onderwerp. En wat doe je dan? Juist, op zoek naar nieuwe data om opnieuw aandacht te genereren en relevantie te creëren voor Colve. En zo geschiedde. We zetten een eigen onderzoek op in samenwerking met kenniscentrum Borstvoeding.com in verband met autoriteit en betrouwbaarheid van het onderzoek. Hieruit kwam naar voren dat slechts zes procent de beschikking heeft over een kolfruimte die voldoet aan de wettelijke eisen. Werknemers nemen anno 2020 dus nog steeds niet voldoende initiatief om dit probleem op te lossen! Op basis van dit onderzoek konden wij aantonen dat het onderwerp nog steeds relevant was.

One size does not fit all

Op basis van de data zijn we aan de slag gegaan om voor de verschillende doelgroepen verschillende messages te formuleren. De focus lag op zowel b2b als b2c media. Zes scoop partners mochten onder embargo de kolfruimte voor het eerst zien en konden de oprichters spreken over het product. Ook was Ina Heijnen aanwezig, schrijfster van het boek ‘Spuug op je blouse’ en bedrijfsdoula. Zij heeft veel kolvende moeders gesproken over de slechte situaties op de werkvloer en kon dus, naast het onderzoek, aantonen dat Colve ontzettend belangrijk is voor de kersverse, werkende moeders.

Resultaten

De aanpak was een succes! Het nieuws verscheen in verschillende nationale nieuwsmedia, zoals Het Parool, RTL Nieuws en Algemeen Dagblad. Ook Editie NL en Jinek bespraken het onderwerp in de televisieshow. Business media zoals Sprout en Business Insider publiceerde een verhaal over de ondernemers. En moeder medium Ouders van Nu schreef ook een artikel over de ruimte. We bereikten een mediawaarde van € 436.000 met een positief sentiment en vermelding van de kernboodschap. Missie geslaagd dus!

Cum. bereik: 46,3 miljoen

PR waarde: € 436.000

Top 3 stories: Editie NL, Algemeen Dagblad, Het Parool

Credits

Account Director:
Senior Consultant:
Consultant:
Account executive::
Next case Crowdfunding done right!