Geeft merken aandacht

Nederlandse startup wordt wereldnieuws

Nederlandse startup wordt wereldnieuws

Envinity Group

LinkedIN

De Nederlandse technologische startup ‘Envinity Group’ presenteerde op 25 oktober 2016 de oplossing voor misschien wel de grootste bedreiging voor de volksgezondheid, namelijk fijnstof en ultrafijnstof. Het systeem behandeld d.m.v. een revolutionaire 5-staps technologie 80.000 m3 lucht p/u en filtert 100% fijnstof en 95% ultrafijnstof uit de omgevingslucht, iets wat tot voorkort voor onmogelijk werd gehouden. Glasnost kreeg de opdracht vanuit de Zeeman Reclamegroep uit Den Helder om mee te denken over het merk en de introductie.

Doelstellingen

  1. Internationale publiciteit genereren voor het nieuwe luchtbehandelingssysteem en de startup, Envinity Group
  2. Wereldwijde overheden en industrieën kennis laten maken met nieuwe mogelijkheden om de strijd aan te gaan met (ultra) fijnstof.

Strategie

Het luchtbehandelingssysteem biedt een oplossing voor een internationaal probleem (message) en sluit aan op de maatschappelijke discussie, die ook in Nederland wordt gevoerd (Zembla Docu). De focus bij onze persbenadering lag daarom bewust op de maatschappelijke belangen. Dit gaf ons de mogelijkheid om de potentiele impact van het systeem op de beste manier te illustreren. Het bewijs dat het systeem ook daadwerkelijk werkt, moest vervolgens worden gewaarborgd door de technologie en onafhankelijk onderzoek. Tenslotte werd een moment gekozen om het prototype te onthullen en hebben we slim gebruik gemaakt van het sexy karakter die ‘startups’ met zich mee brengen.

De aanpak en resultaten

Een week voor de onthulling van het prototype zijn we gestart met het benaderen van media. De focus lag hierbij op de internationale persbureaus en nieuwsportals, maar natuurlijk ook Nederlandse landelijke en regionale (Noord-Holland) nieuwsmedia. De primeur lag bij het Franse persbureau AFP, die een artikel publiceerde wat wereldwijd werd opgepakt; van het Verenigd Koninkrijk tot Rusland en van Japan tot in de Verenigde Staten kreeg de startup aandacht. O.a. bij de BBC, Forbes en The Guardian. In Nederland publiceerden onder meer het fd, Telegraaf en RTV Noord-Holland. Tijdens de Offshore Energy 2016 beurs, in de Amsterdam RAI werd uiteindelijk onder grote belangstelling van de captains of the Offshore-industry het prototype onthuld. De lancering mag zich een groot succes noemen. De aanvragen stromen inmiddels binnen van over de hele wereld.

Resultaat

Top 3 stories Nederlandse startup wordt wereldnieuws Top 3 stories
PR waarde 2.325.000 PR waarde
Bereik 658.061.653 Bereik
Next case Gaming op de SingularityU Summit