Geeft merken aandacht

Mijn Nutella

Mijn Nutella

Ferrero

LinkedIN

Februari is de maand van de liefde. Om dat te vieren werden de supermarkten gevuld met speciale Nutella-potten, voorzien van labels met populaire Nederlandse namen en koosnaampjes als ‘schatje’, ‘liefje’ of ‘papa’ en ‘mama’. Via Facebook kon men een eigen label bestellen voor minder voorkomende (bij)namen. Glasnost werd gevraagd om hier op een originele een draai aan te geven en buzz te creëren op sociale media rond om de hashtag #mijnnutella.

Doelstellingen

  1. Awareness creëren voor #mijnnutella
  2. Verkoop van gepersonaliseerde Nutella-potten stimuleren
  3. Brede media-aandacht realiseren
  4. Zowel traditionele als social influencers betrekken bij #mijnnutella

Strategie

Het traject bestond uit twee onderdelen om op Social Media al een buzz te creëren voordat de Nutella-potten in de winkels verschenen. 
  • Influencer Ontbijttour: in het laatste weekend van januari ging Glasnost met een Nutella team op bezoek bij influencers zoals Culy.nl, Thomas van StukTV en Sophie Milzink, om ze een heerlijk Nutella ontbijt op bed te bezorgen. Natuurlijk inclusief een persoonlijke pot.
  • Redactionele tour: Tijdens ‘World Nutella Day’ ging Glasnost bij verschillende redacties op bezoek om de lunch van een speciale Nutella touch te voorzien.

Resultaat

De #mijnnutella had een grote impact op Social Media, met maar liefst 63 posts op Facebook, Twitter en Instagram. Vooral op Instagram was de actie populair, hier werden 45 foto’s geplaatst waarvan de foto van @thooootje (StukTV) meer dan 17.000 likes heeft. Samen met verschillende online artikelen en vlogs was deze actie goed voor een gecombineerde mediawaarde van € 192.800.

Resultaat

Top 3 stories Mijn Nutella Top 3 stories
PR waarde 192.800 PR waarde
Bereik 4.872.637 Bereik
Next case Smartjacket