Geeft merken aandacht

Magnum Double

Magnum Double

Magnum

LinkedIN

 

Release the Beast, Dare to go Double

Deze zomer verzorgde Glasnost de introductie van Magnum’s nieuwste Limited Edition, de Magnum Doubles. Unilever vroeg Glasnost om op strategisch niveau na te denken over een gelaagde campagne, waarbij op verschillende momenten in de lente en zomer aandacht kon worden gevraagd voor de Magnum Double Chocolate en de Magnum Double Caramel.

Doelstellingen

  1. Magnum Doubles introduceren als dé luxe en onweerstaanbare verwennerijen voor deze zomer.
  2. Brede media-aandacht realiseren rondom de lancering van de Magnum Doubles.
  3. Door middel van een brede mediamix de juiste doelgroepen bereiken, waarin ook voor social influencers een belangrijke rol is weggelegd.

Strategie

In aanloop naar de introductie is gekozen voor een samenwerking met een uitbreide mix van media, om zo de verschillende, brede doelgroepen van Magnum te kunnen bereiken. Onderweg naar de climax van de campagne, die in Amsterdam zou plaatsvinden, voerde Glasnost vier verschillende communicatietrajecten uit die allemaal lading gaven aan de boodschap ‘Release the Beast, Dare to go Double.’De vier activiteiten bestonden uit: 
  1. Magnum Double redactietour en sampling.
  2. Native campagne met TV, print-media, online media en social influencers.
  3. Persreis naar de internationale introductie van Magnum Double tijdens het jaarlijkse Cannes Film Festival.
  4. Release the Beast Party in Amsterdam.
Een zorgvuldig samengestelde groep van journalisten, bloggers en influencers werd betrokken bij de gehele campagne, waarmee verschillende communicatiemomenten gefaciliteerd werden. Tijdens de internationale lancering in Cannes, werd de groep media en influencers de ultieme Magnum ervaring geboden. De aanwezigheid bij het officiële launchmoment, onder begeleiding van Kendall Jenner, het spectaculaire feest met verschillende Hollywoodsterren en het luxueuze verblijf boden vele verschillende contentmogelijkheden. Dit resulteerde in een uitgebreid interview, verscheidene vlogs, blogs, en publicaties op social media. De campagne bouwde vervolgens op tot de ultieme climax die in Amsterdam plaatsvond. In de Supperclub organiseerde Magnum een groots zomerfeest met het populaire DJ-trio Kris Kross Amsterdam. In de Supperclub ging het dak eraf door een grote groep feestende BN-ers, media en influencers. Tijdens de avond was er een speciaal introductiemoment van de Magnums onder begeleiding van Nicolette van Dam en was er de mogelijkheid om je eigen Magnum samen te stellen.

Resultaat

Top 3 stories Magnum Double Top 3 stories
PR waarde € 1.534.178,50 PR waarde
Bereik 55.215.175 Bereik
Next case Budget Maid