Geeft merken aandacht

Landelijke dekking voor Vodafone 4G

Landelijke dekking voor Vodafone 4G

Vodafone

LinkedINLinkedIN

4G is een nieuwe netwerktechnologie waarmee je dezelfde snelheden op je telefoon en tablet haalt als thuis via een breedbandverbinding. Vodafone wilde op een passende manier vieren dat de laatste dorpen werden verbonden aan et 4G-netwerk en vroeg om een campagne waarbij mensen en niet masten de hoofdrol speelden. Achtung! maakte een concept waarbij de hoofdrol werd gespeeld door de wereldberoemde snelschilder David Garibaldi en lokale helden. Glasnost activeerde en produceerde de campagne met vier lokale helden in Siddeburen, Espel, Den Dungen en Vaals waar de speedpainter razendsnel portretten maakte van lokale helden en deze op billboards in de stad ophing met de pay-off: Nu ook 4G voor XXX, en de rest van dorp X.

 

Landelijke dekking voor Vodafone 4G

Doelstelling

  1. 4G ook buiten de Randstad op een ludieke manier op de kaart zetten
  2. Brede media-aandacht realiseren
  3. De mens centraal stellen in de campagne, niet de techniek

Strategie

Buiten de randstad zijn regionale media vele malen sterker dan landelijke media. Zonder regionaal relevante invalshoek kom je normaliter niet makkelijk in deze media. Door dorpjes uit te kiezen waar nog geen 4G was en spraakmakende lokale helden waren in elke plaats in grote getale regionale en lokale media. Omdat Garibaldi nog nooit in Nederland was geweest besteedde RTL Boulevard bij zijn aankomst uitgebreid aandacht aan de Amerikaanse superster.

Resultaat

18 krantenartikelen, in alle regionale dagbladen waaronder vijf voorpagina’s, vier televisie items, die in totaal 41 keer zijn uitgezonden waaronder RTL Boulevard, drie radio items en 20 online artikelen. Ruim € 161.309,08 euro aan mediawaarde.

Quote klant

Annelies Valk, Marketing PR manager Vodafone: “Bij Vodafone werken wij met een combinatie van bureaus samen. Achtung! bedacht het concept en Glasnost maakte er een concreet PR-plan van en voerde dit met een groots resultaat uit. Er zullen weinig mensen in Groningen, Limburg, Flevoland en Noord-Brabant zijn die deze campagne hebben gemist.”

Credits

Account Director:

Resultaat

PR Waarde€ 161.309,-PR waarde
Top 3 stories
Next case Kinderen stimuleren te oefenen voor het verkeersexamen