Geeft merken aandacht

Kinderen stimuleren te oefenen voor het verkeersexamen

Kinderen stimuleren te oefenen voor het verkeersexamen

Veilig Verkeer Nederland

LinkedINLinkedIN

Een aantal jaar achtereen ziet Veilig Verkeer Nederland een trend dat het aantal geslaagden voor het verkeersexamen (groep 8) afneemt. Aan Glasnost werd gevraagd om hier een passende oplossing voor te vinden. Al snel kwam voren dat een app de beste manier was om 11-jarigen samen met hun ouders te stimuleren om naar buiten te gaan om te oefenen.

Doelstelling

  1. Probleem onder de aandacht brengen
  2. Zoveel mogelijk downloads voor de app
  3. Groep 8 leerlingen en hun ouders beter voorbereiden op het verkeersexamen

Strategie

Glasnost faciliteerde in 2014 het proces van A (het bedenken van het concept) tot Z (voorstel maken voor de app tot het coördineren van de executie). In samenwerking met IJsfontein, een onafhankelijke app-ontwikkelaar, werden criteria opgesteld en de app ontwikkeld. De Android en iOS-app werden vier weken later opgeleverd en onthuld in een groep 8 klas op een school in Abcoude. IJsfontein maakt en ondersteunt nog steeds de app en Glasnost organiseert jaarlijks de campagne.

Resultaten

Op de dag van de introductie van de app was er veel media-aandacht van verschillende kranten, online media, radio en tv programma’s. De app is in 1,5 maand tijd 101.000 keer gedownload zonder enig mediabudget en dit maakt het één van de meest gedownloade educatieve apps aller tijden op de diverse hitlijsten. Inmiddels heeft de app meer dan 250.000 gebruikers en zijn er 1.078.381 speelsessies geweest van gemiddeld 6 minuten lang. De app heeft in 2014 de Digital Communication Award in Berlijn gewonnen.

 

Resultaat

250.000Bereik
Top 3 storiesTop 3 stories
Next case Vodafone SmartPass