Geeft merken aandacht

Kinderen motiveren de twaalf provincies van Nederland te bezoeken

Kinderen motiveren de twaalf provincies van Nederland te bezoeken

NS

LinkedINLinkedIN

De NS heeft het Kids Vrij abonnement geïntroduceerd, waarmee kinderen van 4 t/m 11 jaar gratis met volwassenen mee kunnen reizen. De NS heeft als doelstelling dat elk kind onder de 12 jaar alle twaalf Nederlandse provincies moet hebben gezien. Met het introduceren van een lespakket en het online reisprogramma NS Treinbattle wil de NS kinderen kennis laten maken met de twaalf provincies. Aan Glasnost de vraag om de bekendheid van het lespakket te vergroten onder kinderen en op een passende wijze het lespakket te introduceren.

Doelstelling

  1. Kinderen, leraren en ouders wijzen op de beschikbaarheid van het lespakket.
  2. Gebruik van het Kids Vrij abonnement stimuleren door kinderen kennis te laten maken met alle provincies.

Strategie

Basisschoolkinderen zijn een lastige groep om te bereiken. Om bekendheid van het lespakket te vergroten is Glasnost daarom een samenwerking aangegaan met de bekende vlogger Vincent Dik met een zeer groot bereik onder kinderen van 8 t/m 15 jaar. Als onderdeel van het lespakket geven kinderen reistips over hun eigen woonplaats en ontstaat er zo een online reisgids gemaakt door en voor kinderen. Vincent Dik nam in een vlog zijn fans mee naar zijn favoriete bestemmingen in Amsterdam en riep kinderen op ditzelfde te doen door zich op te geven voor NS Treinbattle.

Voor de landelijke introductie adviseerde Glasnost de eerste les te geven aan een klas midden in de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal. De interactieve les werd gepresenteerd door Sipke-Jan Bousema en bestond uit verschillende spellen, zoals het raden van gekke plaatsnamen en het samenstellen van reistips voor Utrecht.

Resultaat

De vlog van Vincent Dik werd ruim 40.000 keer bekeken. De aanmeldingen voor NS Treinbattle (online reisprogramma op youtube en onderdeel van het NS lespakket) stroomden binnen. In totaal zijn er 18 artikelen in online- en print-media verschenen, waaronder De Telegraaf, het Algemeen Dagblad en ANP video.

Resultaat

40.000Bereik
Top 3 stories
Next case Dromen of doen!