Geeft merken aandacht

Introductie van Magnum Pink & Black

Introductie van Magnum Pink & Black

Magnum

LinkedIN

Magnum kwam deze zomer met twee nieuwe tijdelijke smaken: de flirty Magnum Raspberry Pink en stoere, sophisticated Magnum Espresso Black. Glasnost ontving van Unilever de vraag om zoveel mogelijk relevante media-aandacht te realiseren voor deze ijsjes.
Er was een duidelijke wens om naast traditionele media ook bloggers, vloggers en social influencers bij de introductie te betrekken.

Doelstelling

  1. Magnum Pink & Magnum Black introduceren als dé luxe ijsjes voor deze zomer
  2. Brede media-aandacht realiseren
  3. Naast media ook influencers betrekken

Strategie

Glasnost koos voor een lange aanloop naar een groot introductiemoment aan het begin van de zomer. Onderweg naar deze Magnum Pink & Black Night Amsterdam voerde Glasnost drie verschillende communicatietrajecten uit om de verschillende doelgroepen optimaal bij het merk te betrekken en hen de vraag te laten beantwoorden: Ga je voor Raspberry Pink of Black Espresso?

De drie activiteiten bestonden uit:
  1. Persreis naar internationale introductie van Magnum Pink & Black in Cannes tijdens het jaarlijkse filmfestival.
  2. Native bloggerscampagne: Welke nieuwe smaak kiest Nederland?
  3. Pink & Black redactietour

Uiteindelijk kwam alles samen in de Magnum Pink & Black Night Amsterdam. Een groep van 75 bloggers, vloggers, media en BN’ers voer over de Amsterdamse grachten en werd verrast met verschillende Pink & Black projecties op karakteristieke Amsterdamse gebouwen. De projecties toonden de strijd tussen de smaken Pink & Black. De uiteindelijke winnaar Pink werd bekendgemaakt met een spetterende lichtshow op het pand van de Magnum Pleasure Store op de hoek Leidsestraat en Prinsengracht.

Resultaat

De campagne resulteerde in een cumulatief bereik van 28.481.977 consumenten en een mediawaarde van €227.527,-

Resultaat

Top 3 stories Introductie van Magnum Pink & Black Top 3 stories
PR waarde 227.527 PR waarde
Bereik 28.481.977 Bereik
Next case Destiny, game-release