Geeft merken aandacht

Magnum Mauritshuis Collection

Magnum Mauritshuis Collection

Magnum

LinkedIN

Magnum ging in 2016 een bijzondere samenwerking aan met het Mauritshuis in Den Haag. Geïnspireerd op de twee beroemdste werken van het museum, het Meisje met de Parel en het Puttertje, werden twee nieuwe smaken als Limited Edition geïntroduceerd. Unilever vroeg Glasnost om op strategisch niveau na te denken over een gelaagde campagne, waarbij op verschillende momenten aandacht kon worden gevraagd voor de samenwerking tussen Magnum en het Mauritshuis.

Doelstellingen

  1. Introductie Magnum Mauritshuis Collection .
  2. Brede media-aandacht realiseren rondom de lancering van de Magnum Magnum Mauritshuis Collection.
  3. Door middel van een brede mediamix de juiste doelgroepen bereiken.

Strategie

In aanloop naar de introductie is gekozen voor verschillende momenten om zo de verschillende, brede doelgroepen van zowel Magnum als het Mauritshuis te kunnen bereiken. Glasnost ontwikkelde het creatieve concept ‘de kunst van het genieten’ die de samenwerking tussen het museum en Magnum samen liet komen. Onder leiding van de bekende neuropsycholoog Prof. Dr. Victor Lamme werd in de verschillende communicatietrajecten betekenis gegeven aan het concept ‘genieten,’ waarbij zintuigen een centrale rol speelden. De verschillende activiteiten bestonden uit:
  1. Influencer event in het Mauritshuis te Den Haag.
  2. Consumentenactivatie tijdens de Museumnacht in Den Haag en Amsterdam.
  3. 360 graden video van het Meisje van de Parel
Tijdens een besloten avond in het Mauritshuis werden journalisten, bloggers en influencers uitgenodigd voor een bijzonder evenement waarbij ‘de kunst van het genieten’ centraal stond. Neuropsycholoog Prof. Dr. Victor Lamme nam de gasten mee langs verschillende meesterwerken in het Mauritshuis, waarbij hij toelichting gaf op wat er in onze hersenen gebeurt bij het kijken naar kunst en het eten van een Magnum. Om consumenten ook deze ervaring te laten beleven ontwikkelde Glasnost samen met Unilever en MediaMonks een 360 graden alternate reality ervaring waarbij het Meisje van de Parel tot leven komt onder begeleiding van de stem van Professor Lamme. Met de Museumnacht In Amsterdam was het Meisje met de Parel voor één avond in de hoofdstad te bewonderen – een stunt die inspeelde op de misvatting dat het meesterwerk daar normaal gesproken te vinden is.

Resultaat

Top 3 stories Magnum Mauritshuis Collection Top 3 stories
PR waarde 98.362 PR waarde
Bereik 8.023.812 Bereik
Next case Gaming op de SingularityU Summit