Geeft merken aandacht

Hoe creëer je publiciteit voor een product voor mooie voeten?

Hoe creëer je publiciteit voor een product voor mooie voeten?

Reckitt Benckiser

LinkedINLinkedIN

sabre-awards-2014-

Winner Certificate of Excellence Sabre Awards 2014

Scholl is een wereldwijd bekend merk op het gebied van voetverzorging. Het merk, dat deel uitmaakt van de internationale fastmover-gigant Reckitt Benckiser, wil met een nieuw product inzetten op voetschoonheid bij vrouwen. De Velvet Smooth is een elektrische voetvijl die harde huid en eelt verwijderd en de voeten een zijdezacht gevoel geeft. Helemaal klaar voor een mooie zomer in slippers en open schoenen. Aan Glasnost de vraag om binnen Nederland en België aandacht te genereren voor dit innovatieve product, via PR, social en native advertising.

 

Doelstelling

  1. Media-aandacht binnen Nederlandse en Belgische lifestyle media en Blogs
  2. Laden van de Hashtag #Feetie (Selfie van je voeten voor een mooie achtergrond)
  3. Stimuleren van verkoop binnen Nederlandse en Belgische markt

Strategie

Ons advies was om bij de look & feel van de campagne te focussen op het resultaat van het product en dus in te zetten om voetschoonheid in plaats van voetproblemen. Sinds afgelopen jaar plaatsen veel mensen foto’s van hun voeten op het strand of aan de rand van het zwembad, om zo te laten zien waar ze zijn geweest. Namens Scholl heeft Glasnost deze trend benoemd, de #Feetie. Als je de Velvet Smooth gebruikt kun je de optimale #Feetie maken. Voor de presentatie van het product hebben we een gelaagde campagne opgebouwd. Voor het free publicity gedeelte heeft Glasnost een redactietour uitgevoerd in de gehele Benelux.

Met een #Feetie expert werden de belangrijkste media bezocht en tijdens een korte sessie werd de toepassing van het product gedemonstreerd. De media ontving hierbij het product in een stijlvol vormgegeven box, waarbij met een afbeelding in de deksel ook aandacht werd gevraagd voor de #Feetie. Voor het laden van de #Feetie trend werd samengewerkt met bekende Nederlanders en Vlamingen en zoals, Mascha Feoktistova van Beautygloss, Liza Sips, Lieke van Lexmond, Tiany Kiriloff en Ann van Elsen. Deze influencers maakten #Feetie’s en toonden daarbij het product waarmee zij hun voeten zomerklaar hadden gemaakt. Deze plaatsen zij met #Feetie op verschillende social media kanalen.

Resultaat

48 artikelen in print- en online media met een gecombineerde mediawaarde van meer dan €450.000 en een bereik van meer dan 10.000.000 consumenten. Hiermee is de investering vier keer terugverdiend. Daarnaast zijn er een paar duizend #Feetie-posts gedeeld via Facebook, Instagram, Twitter en werd deze trend in verschillende magazines benoemd.

Resultaat

Top 3 stories Hoe creëer je publiciteit voor een product voor mooie voeten? Top 3 stories
PR waarde 450.000 PR waarde
Bereik 10.000.000 Bereik
Next case Landelijke dekking voor Vodafone 4G