Geeft merken aandacht

Gaming op de SingularityU Summit

Gaming op de SingularityU Summit

Deus Ex: Mankind Divided

LinkedIN

Voor de release van de nieuwe videogame Deus Ex: Mankind Divided maakte Glasnost het mogelijk om met de game onderdeel te worden van de prestigieuze SingularityU conferentie op 13 september 2016 in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Waarom? De game Deus Ex: Mankind Divided draait om de bionische mensheid in een apocalyptische toekomst. Hoewel dit allemaal nog vergezocht lijkt, is deze toekomst minder ver dan gedacht. Eidos, de ontwikkelaar van de game Deus Ex: Mandkind Divided en de ontwikkelaar van vooruitstrevende protheses, Open Bionics, kregen tijdens de SingularityU Summit de ruimte om te spreken over de toekomst van de bionische mens en hoe dichtbij de werkelijkheid de game eigenlijk staat. Om te laten zien waar we in de toekomst heen gaan was er een speciale gast uitgenodigd om naar Amsterdam te komen; de 10-jarige ‘Superheld’ Tilly Lockey.

 

Doelstellingen

  1. Een breed media bereik, dat verder gaat dan enkel game media
  2. De fictie van Deus Ex in de echte wereld plaatsen

Strategie

Het koppelen van fictie aan realiteit op basis van de nieuwe videogame bood journalisten fantastische ‘haakjes’ om een eigen verhaal te creëren. In de samenwerking met autoriteiten als SingularityU Nederland en Open Bionics hebben we inhoud gecreëerd, die geloofwaardig aan het verhaal van de game heeft toegevoegd. Maar eigenlijk ging het in dit verhaal maar om 1 persoon, en dat was Tilly Lockey. Zij heeft met haar verhaal de harten gestolen van zowel journalisten als alle aanwezigen. Zij was het verhaal.

Het evenement

Een selecte groep media heeft een uitnodiging ontvangen om de conferentie bij te wonen in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Hier werden ze verwelkomd in een speciaal hiervoor ingerichte ‘Deus Ex Lounge’. In deze ruimte was een robotische Deus Ex arm opgesteld en konden de media de game spelen. Na een kort welkomstwoord, kreeg de media de mogelijkheid om Tilly te interviewen. Tilly verloor haar beide onderarmen toen ze nog maar 15 maanden oud was. Ze heeft nu een futuristische robotarm, dezelfde als het hoofdpersonage uit de Deus Ex game, gemaakt doorproducent Open BIonics. Hiermee is ze een voorbeeld voor veel van haar lotgenoten en vecht ze voor een mooie toekomst. Na de interviews vond de indrukwekkende presentatie plaats in de grote zaal van het DeLaMar Theater met opnieuw een hoofdrol voor de kleine Tilly. De presentatie werd begeleid door Maarten den Braber van SingularityU (SU) Netherlands. De presentatie opende met een interview tussen het publiek en Tilly Lockey, Open Bionics en Eidos, gevolgd door een paneldiscussie over de toekomst van bionica tussen Eidos, Neil Jacobstein, momenteel co-chair kunstmatige intelligentie (AI) en robotica bij SU, en de bekroonde auteur Ramez Naam.

Resultaat

Top 3 stories Gaming op de SingularityU Summit Top 3 stories
PR waarde 150.000 PR waarde
Bereik 346.000 Bereik
Next case PR-ondersteuning van Brand New Day's bank