Geeft merken aandacht

Bloggersbattle

Bloggersbattle

Atout France

LinkedINLinkedIN

Om een groot aantal Franse steden en kustplaatsen meer bekendheid te geven werd een samenwerking aangegaan met verschillende bloggers. De eerste 24 steden en kustplaatsen werden in oktober 2015 bezocht. In april 2016 zullen wederom acht teams naar 24 andere Franse steden en kustplaatsen reizen.

Doelstelling

  1. Franse steden en kustplaatsen meer bekendheid geven
  2. Content creëren voor Franse toerismebureaus

Strategie

Om verschillende doelgroepen aan te spreken adviseerde Glasnost een samenwerking aan te gaan met verschillende type blogs, zoals travel, food, mannen en lifestyle. Alle bloggers reisden voor een lang weekend naar Frankrijk om daar twee tot vier verschillende steden of kustplaatsen te bezoeken. Op deze manier was het mogelijk om in een korte tijd voor alle 24 steden en kustplaatsen content te creëren.

Met een battle gingen de bloggers in acht teams de strijd met elkaar aan. Ieder weekend reisden twee teams, “Team Kust” tegen “Team Stad”, naar Frankrijk om via blogs en social posts verslag te doen van twee aparte bestemmingen. Met fotobattles werden alle bloggers uitgedaagd om iedere dag weer zo mooi mogelijke content te creëren.

Resultaat

De acht stedentrips leidden tot 21 publicaties en meer dan 200 social posts met in totaal een PR Value van € 99.000

Credits

Content Manager:

Resultaat

€ 99.000,-PR waarde
Top 3 stories
Next case Jaarverslag '14 - '15