Geeft merken aandacht

Een nieuwe identiteit

Een nieuwe identiteit

Cevinio

LinkedINLinkedIN

Hoe laat je als snel groeiende scale-up uit Nederland zien dat je slimmere software-oplossingen levert dan de internationaal gevestigde namen in de wereld van touchless invoice management systemen? Door een merk te bouwen dat laat zien waar je voor staat en waarom jij anders bent dan de bestaande spelers op deze markt. Glasnost stampte in verschillende strategische sessies het gloednieuwe merk ‘Cevinio’ uit de grond. En met succes.

Brand story

Tijdens deze sessies doken wij samen met onze opdrachtgever in waar het merk nou eigenlijk voor staat. Wat zijn de beweegredenen van de oprichters om de meest slimme software-oplossingen voor touchless invoice management te ontwikkelen en aan te bieden? Waarin onderscheidt de software zich van de andere spelers op de markt? En welke zorgen haal je met de oplossingen weg bij de mensen die dagelijks met de systemen werken? Uit de sessie kwam duidelijk naar voren dat Cevinio-medewerkers iedere dag een uitdaging zien in het slimmer zijn dan anderen en continu nieuwsgierig zijn naar betere oplossingen. Iets wat daarom absoluut de kern moest zijn van de merkidentiteit. Daarbij zagen wij al snel dat iedereen binnen het bedrijf een hekel heeft aan overbodige stappen die gezet moeten worden om een doel te bereiken. ‘Cut the crap’ zoals ze het zelf omschreven.

Met deze input ontwikkelde Glasnost een nieuw merk DNA, passend bij de waarden van het merk en de vraag vanuit de markt, en introduceerde de nieuwe naam ‘Cevinio’. Een anagram van het woord ‘Invoice’. Dit vertaalde zich vervolgens in een brand story die precies weergeeft welke weg Cevinio de afgelopen jaren afgelegd heeft, vanaf het moment dat de oprichters zich verbaasden over waarom stappen in het factuurverwerkingsproces zo inefficiënt geregeld waren, tot de stappen die zij in de toekomst gaan zetten, om continu slimmer te zijn dan de bestaande spelers gebruik makend van de mogelijkheden van Artificial Intelligence.

Visual brand identity

Met de geformuleerde merkidentiteit ontwikkelden wij vervolgens een logo en visuele merkidentiteit om het juiste gevoel in beelden te vangen voor het nieuwe merk Cevinio. Een frisse, nieuwsgierige en moderne uitstraling, in een markt met gevestigde partijen. Om ervoor te zorgen dat alle communicatieactiviteiten met elkaar in lijn liggen, brachten wij alles samen in een duidelijk brandbook. Eerste wapenfeit is de livegang van de nieuwe website cevinio.com, geheel in stijl van deze merkidentiteit.

PR

Om de groei van Cevinio en de nieuwe merkidentiteit wereldkundig te maken, brachten we eerst de meest impactvolle media in de kernlanden waar Cevinio actief is op de hoogte. Daarna stuurden we breed een persbericht uit waardoor het nieuws als een lopend vuurtje ging.

Worstel jij ook met de vraag waar jouw merk voor staat? Of wil je jouw huidige merkidentiteit toekomstbestendig maken? Neem dan contact met ons op.

Credits

Managing Partner:
Account Director:
Consultant:
Designer:
Next case Altijd een goed verhaal