Geeft merken aandacht

Droomparken: Tiny Houses

Droomparken: Tiny Houses

Droomparken

LinkedIN

Een plekje in de natuur, om te huren of te kopen. Droomparken heeft momenteel 11 Droomparken in Nederland, waar vele verschillende typen woningen worden aangeboden zoals bungalows en luxe villa’s. Vorig jaar introduceerde Droomparken een nieuw soort verblijf: ”De Tiny House”. Deze kleine woning past bij de huidige trend van een bewustere levensstijl, met minder spullen en dichter bij de natuur. De huisjes zijn slim ingedeeld en met enkele buren worden een grote barbecue, kruidentuin en hottub gedeeld. Hiermee boorde Droomparken een nieuwe doelgroep aan en vroeg Glasnost om hier een campagne voor te ontwikkelen.

Doelstellingen

  1. Droomparken onder de aandacht brengen onder nieuwe doelgroepen, ‘Young Escapists’, ‘New Bohemians’ en ‘Midlife Pleasure Seakers’. Deze komen veelal uit steden, zijn veeleisend en trendgevoelig.
  2. Media-aandacht genereren voor Droomparken als aanbieder van Tiny Houses voor zowel huur als koop.

Strategie

Droompark de Zanding is een van de eerste parken waar de Tiny Houses geplaatst zijn. Een mix van traditionele nieuwsmedia, online magazines en influencers zijn benaderd om een bezoek te brengen aan Droompark de Zanding voor een ‘Tiny House experience’. Iedere bezoeker kreeg een op maat gemaakt programma aangeboden, waarbij zowel de huisjes als de omgeving goed tot zijn recht kwam. Cultuurliefhebbers konden musea bezoeken, gezinnen met kleine kinderen konden naar een dierentuin of klimpark en voor natuurliefhebbers waren er fiets- en wandelroutes uitgestippeld door het Nationale Park de Hoge Veluwe. Ook werden de verschillende faciliteiten van Droompark de Zanding onder de aandacht gebracht, met huurfietsen, een (vegetarisch) barbecue pakket en toegang tot de wellnessruimte.  Zo kon iedere journalist en influencer op zijn eigen manier kennis maken met de Tiny Houses van Droomparken.

Resultaten

Tien journalisten en influencers hebben een bezoek gebracht aan een van de Tiny Houses, waaronder Metro, Ze en B4Men. Dit resulteerde in 17 publicaties, zowel print als online. In totaal zijn 12,4 miljoen mensen bereikt, met een PR-waarde van € 369.344.

Resultaat

Top 3 stories Droomparken: Tiny Houses Top 3 stories
PR waarde 369.344 PR waarde
Bereik 12.400.000 Bereik
Next case Deelscooter startup felyx ontvangt funding door pr-aandacht