Geeft merken aandacht

Doe-het-niet-zelf-winkel

Doe-het-niet-zelf-winkel

Centraal Beheer

LinkedINLinkedIN

Centraal Beheer

Het leven makkelijker maken, dat is de missie van Centraal Beheer. Dat doet het bedrijf al jaren door er te zijn in geval van schade, maar ook met diensten die tijd en werk schelen. Klushulp bijvoorbeeld, een platform waar iedereen, klant of geen klant, snel een betrouwbare vakman kan vinden voor klussen in en om huis. Om de dienst meer bekendheid te geven bij een breed publiek, klopte Centraal Beheer bij Glasnost aan.

Doelstellingen

  • Centraal Beheer profileren als een dienstverlener die mensen ontzorgt met zijn diensten
  • Media-aandacht genereren rondom Klushulp
  • Een minimaal PR waarde van €400.000 realiseren
  • De doelgroep (dynamische gezinnen en huishoudens, woonachtig in heel Nederland) motiveren gebruik te maken van Klushulp

Strategie

Centraal Beheer ontwikkelde een campagne rondom Klushulp: het opzetten van een pop-upstore waar mensen de dienst zelf konden ervaren. Aan Glasnost de vraag om een PR-activatie te realiseren. Omdat de lancering van een klusplatform en tijdelijke winkel alleen een te geringe nieuwswaarde heeft om free publicity te genereren, adviseerde Glasnost de opening van de pop-upstore te koppelen aan een nieuwsbericht over de klussen in en rondom huis die het vaakst blijven liggen. Een initiatief met de knipoog die men van Centraal Beheer, bekend van ‘Even Apeldoorn bellen’, gewend is. Zo werd de relevantie van het bericht (de M van Message uit ons 3M-model) vergroot. Voor het moment (de tweede M) van verzending van het persbericht werd 21 januari gekozen: Blue Monday, de dag waarop de meeste mensen hun goede voornemens, zoals eindelijk die lamp ophangen, alweer hebben laten varen. Om van brede media-aandacht verzekerd te zijn, adviseerde Glasnost een samenwerking met Radio Veronica en betaalde publiciteit (Means), in de vorm van native advertising.

Uitvoering

Glasnost opende in samenwerking met Centraal Beheer een tijdelijke doe-het-niet-zelf winkel in de Huidenstraat, een van de Amsterdamse Negen Straatjes, waar bezoekers tussen 23 en 26 januari 2019 een vakman konden boeken die voor een afgesproken bedrag en op een afgesproken datum een klus uitvoert.  Bezoekers maakten daarnaast elk uur kans om een elektricien aan huis te winnen voor het ophangen van een lamp. De opening van de winkel werd kenbaar gemaakt in een persbericht, dat extra nieuwswaarde en relevantie kreeg door de koppeling met Blue Monday en resultaten van een onderzoek naar klusgedrag te vermelden dat Glasnost liet uitvoeren. Hieruit bleek onder andere dat slechts 37% van de ondervraagden erin was geslaagd geplande klussen in 2018 uit te voeren en dat lampen ophangen de meest uitgestelde klus is. Een winactie in samenwerking met Radio Veronica, waarbij luisteraars van Giel Beelens ochtendprogramma een klus konden winnen als ze het (klus)geluid juist raadden, leverde extra media-aandacht op. Voor native advertising selecteerde Glasnost influencers die bij Centraal Beheer passen: niet te high-end, bekend bij een grote doelgroep, benaderbaar en met een groot bereik. Suzan & Freek, Ferri Somogyi en Renate Gerschtanowitz plaatsten in de week van Blue Monday een post over de doe-het-niet-zelfwinkel en waren er aanwezig om een klus op te geven. Ook de social kanalen van Centraal Beheer werden ingezet.

Resultaten

Het persbericht leverde veel publiciteit op: regionale media als Het Parool, vakmedia en landelijke media als AD.nl, FD en nu.nl besteedden aandacht aan de opening van de doe-het-niet-zelfwinkel. Door de pop-upstore te openen konden bezoekers de dienst Klushulp zelf ervaren en werden de diensten van Centraal Beheer benadrukt. Online publicaties, print, social media en native advertising leverden samen een bereik van ruim 12.400.000 op, met een PR-waarde van ruim 80.000 euro.

Credits

Account Director:
Senior Consultant:
Consultant:
Account Executive:
Account Assistant:

Resultaat

12.400.000Cumulatief bereik:
€80.000PR waarde:
Top 3 Stories
Next case Aeromeister Amsterdam