Geeft merken aandacht

Do you dare to take the plunge?

Do you dare to take the plunge?

Marie Jo

LinkedINLinkedIN

Het high end lingerie label Marie Jo introduceerde deze zomer voor het eerst een swimwear collectie. De collectie is speciaal ontworpen voor hardwerkende powervrouwen en is een hommage aan stijliconen als Grace Kelly en Catherine Deneuve. Om de collectie bij consumenten onder de aandacht te brengen werd Glasnost gevraagd een mediastrategie te bedenken rondom een exclusief en internationaal event in Spa Zuiver voor media en influencers.

Doelstellingen

  1. Introduceer Marie Jo Swim bij media en influencers
  2. Creëer zichtbaarheid op social media met behulp van influencers
  3. Genereer publicaties op online – en print media rondom Marie Jo Swim

Strategie

De introductie van Marie Jo Swim is opgedeeld in twee fases, waarbij de campagne van start ging met een benadering van longlead media, om er zeker van te zijn dat de collectie zou verschijnen in de zomeredities en swimwear specials van de belangrijke modetitels.

 

In de tweede fase werd de collectie geïntroduceerd onder een groep influencers die aansloten bij de doelgroep van Marie Jo; hardwerkende vrouwen die niet bang zijn om risico’s te nemen in het leven. Zij werden uitgenodigd in een bijzondere setting waar zij voor even uit het hectische leven konden ontsnappen en direct in aanraking kwamen met de nieuwe swimwear collectie van Marie Jo - uitgenodigd door de host van de avond, influencer Yara Michels.

Executie

De vraag die in de hele campagne centraal stond was ‘do you dare to take the plunge?’, waarmee Marie Jo haar doelgroep wil stimuleren het maximale uit het leven te halen. De campagne ging van start met het versturen van thematische pakketten naar long lead media, waardoor deze de collecties op tijd beschikbaar waren om meegenomen te worden in zomeredities van fashion & lifestylebladen. Dit was tegelijkertijd de eerste teaser naar het exclusieve evenement rondom de officiële introductie van Marie Jo Swim.

 

Voor deze introductie werden influencers en media uitgenodigd in Spa Zuiver, waar zij een avond in de watten gelegd werden en even konden ontsnappen aan hun harde werken. Spa Zuiver werd door Bureau Jez omgetoverd tot een Marie Jo paradijs, compleet met romantische bloemstukken en Zuid-Afrikaanse invloeden. Voor alle gasten hingen persoonlijke Marie Jo sets klaar, zodat zij geheel in stijl het event konden beleven. Op verschillende plekken kon men deelnemen aan activiteiten, waar hen de keuze gegeven werd tussen de veilige weg en de gedurfde route; do you dare to take the plunge? Zo kon men kiezen tussen een handmassage of een voetenbad met knabbelvisjes, een foto voor een greenscreen van een spectaculaire duik of zwemmen met een VR bril om daadwerkelijk te duiken, ontspannen in een bubbelbad of een plons in een ijsbad en kon men zélfs kiezen tussen een gegraveerd naamboordje of een echte tatoeage. Het werd een relaxte avond waar gasten in de nieuwe Marie Jo Swim collectie van konden genieten. Door hen direct met deze swimwear in een fotogenieke en inspirerende setting te plaatsen, ontstond er op social media een complete storyline, waardoor consumenten rechtstreeks geïntroduceerd werden met Marie Jo Swim, maar ook uitgedaagd werden om zo nu en dan eens een sprong in het diepe te nemen.

Resultaat

  • Gedurende de avond zijn er ruim 180 Insta Stories gepubliceerd en verschenen er rondom het evenement in totaal zo’n 250 publicaties op social media.
  • 20 Printpublicaties
  • In totaal werd een mediawaarde bereikt van ruim € 3.800.000 en ging het cumulatieve bereik over de 7.700.000.

Credits

Senior Consultant:
Native Content Manager:
Account Executive:

Resultaat

180Instagram Stories
250Social media posts
20publicaties
7.700.000Bereik
€ 3.800.000PR Waarde
Top 3 stories
Next case A night at the Magnum Mansion