Geeft merken aandacht

Destiny, game-release

Destiny, game-release

Activision Blizzard

LinkedINLinkedIN

Glasnost werd eind juli door Activision benaderd voor de introductie van Destiny in Nederland. Destiny, de grootste game van dit jaar is een shooter/adventure game die zich afspeelt in de toekomst waarbij ruimtereizen dagelijkse kost is. Glasnost organiseerde in samenwerking met Activision de launch van de game en verzorgde de event- en videoproductie.

 

Doelstelling

  1. Organisatie van launch party die qua look en feel perfect aansluit bij de game
  2. Inspirerende en enthousiasmerende omgeving creëren voor aanwezige pers en influencers
  3. Videoproductie voor zowel interne als PR gebruiksmogelijkheden

Strategie

Een belangrijk persoon binnen de strategie was de Nederlander Jesse van Dijk. Jesse is de lead art-directer bij de studio die Destiny heeft gemaakt en was daarmee verantwoordelijk voor alle graphics in de game. Tijdens het launch event werd er een tijdelijke expositie geopend met concept art uit de game, o.a. ontworpen door Jesse van Dijk. Deze bijzondere expositie kon in de dagen na het event ook nog door het publiek worden bezocht.

Het launch event vond plaats in het Atrium van Het Sieraad in Amsterdam. Een prachtige locatie, met een glazen plafond waardoor je echt het heelal in kon kijken, daar waar de game Destiny zich afspeelt. De sfeer in de locatie werd zowel binnen als buiten bepaald door een mysterieus blauw licht en boven de blauwe loper waarover de vele BN’ers hun entree maakten projecteerde een groot Destiny logo op de gevel.

Zowel de aanwezige media, gamers en influencers beleefden een geweldige avond, waarbij zij de game uiteraard ook voor het eerst echt konden beleven. Om 12 uur werd de game onder luid applaus officieel aangekondigd en gingen de glazen champagne de lucht in.

Resultaat

De Destiny launch was wereldwijd een groot succes. In de eerste week leverende de game 325 miljoen dollar op, een verkooprecord. De Nederlandse game-pers beoordeelde de game gemiddeld met een 8,5.

Resultaat

Top 3 stories Destiny, game-release Top 3 stories
PR waarde PR waarde
Bereik Bereik
Next case Hoe creëer je publiciteit voor een product voor mooie voeten?