Geeft merken aandacht

Deelscooter startup felyx ontvangt funding door pr-aandacht

Deelscooter startup felyx ontvangt funding door pr-aandacht

felyx

LinkedINLinkedIN

Disruptieve startups laten de harten bij Glasnost sneller kloppen. Zo ook het verhaal van felyx. De jonge ondernemers Maarten Poot en Quinten Selhorst introduceerden afgelopen zomer de e-deelscooter in Amsterdam. Hun startup felyx is een innovatief vervoersconcept waarmee luchtvervuiling, files en verkeersproblematiek in de stad worden aangepakt. Inwoners en bezoekers van de hoofdstad kunnen met een smartphone app een elektrische deelscooter huren om zonder abonnement snel van A naar B te komen. Glasnost organiseerde de pr-introductie voor felyx, waardoor de start-up extra funding ontving om een hoop chronische filerijders een alternatief te bieden.

Doelstellingen

  • Investeringsmogelijkheden in felyx bekendmaken in brede groep nieuwsmedia;
  • Coverage waarin de positieve impact van het deelconcept werd benadrukt;
  • Lokale media-aandacht om Amsterdammers enthousiast te maken voor felyx.

Strategie

Amsterdam is een deelstad. In 2017 zijn veel deelinitiatieven waaronder auto’s, boten en fietsen gestart. Door te benadrukken hoe felyx de openbare ruimte ontlast, bijdraagt aan het milieu en binnen de ontwikkeling past van een moderne stad kon felyx zich onderscheiden. De boodschap was disruptief op verschillende niveaus en daarom interessant voor een brede groep nieuwsmedia. Al deze titels kregen van tevoren de kans om felyx te testen en met de jonge oprichters Maarten en Quinten te spreken. Hierdoor ging het nieuws met een sneeuwbaleffect door Nederland.

Resultaten

In diverse grote nieuwsmedia, waaronder Nieuwsuur, NOS en RTL Nieuws, kreeg felyx uitgebreide aandacht en werd de investeringsmogelijkheid aangekaart bij een brede doelgroep. In totaal heeft deze campagne een cumulatief bereik van 18.392.361 impressies opgeleverd, met een gecombineerde mediawaarde van € 549.381. felyx haalde in totaal meer dan € 100.000 additionele funding op die direct toe te wijzen was aan de pr-campagne.

Credits

Account Director:
Senior Consultant:
Consultant:
Account Executive:

Resultaat

€ 549.381,-PR waarde
18.392.361Bereik
Top 3 stories
Next case Scholenprogramma