Geeft merken aandacht

Crowdfunding done right!

Crowdfunding done right!

Gofundme

LinkedINLinkedIN

Eindelijk is er in Nederland een crowdfunding platform actief die begrijpt hoe het werkt, GoFundMe. Wereldwijd doneren al miljoenen mensen via het donatieplatform GoFundMe. Maar waarom is GoFundMe zo anders. Naast garantie aan donateurs en maatregelen om de markt transparanter te maken, rekent GoFundMe geen platform kosten en bepaalt iedereen zelf of en hoeveel hij bijdraagt aan het platform bij het doen van een donatie. Vanaf augustus 2019 is het ook in Nederland mogelijk om via het platform te doneren via iDeal. Dit was het moment om GoFundMe groots in de Nederlandse media te introduceren. Glasnost werd gevraagd om het donatieplatform in Nederland te introduceren en sindsdien dagelijks aan het verspreiden van de prachtige en soms heftige verhalen die het platform rijk is. Maar laten we bij het begin beginnen.

Kick of met voormalig CEO Rob Solomon

De aftrap van GoFundMe in Nederland, bracht voormalig CEO Rob Solomon een bezoek aan Nederland als onderdeel van zijn Europese tour.  Verschillende media werden uitgenodigd om CEO Solomon uitgebreid te spreken over het platform. Hiermee garanderen we zichtbaarheid in grote actualiteiten-media en verschillende vak- en nichemedia en konden we het verhaal van GoFundMe vertellen.

Bijzondere verhalen

Vanaf de komst van GoFundMe naar Nederland starten dagelijks in Nederland honderden mensen een campagne op het platform om geld op te halen voor hun naasten. Deze initiatieven verdienen aandacht in de media. Daarom helpen wij de campagne starters dagelijks met het pitchen van bijzondere en mooie initiatieven die gestart zijn op het platform, naar landelijke en regionale media. Zo zorgen we er samen voor dat mooie initiatieven daadwerkelijk uitgevoerd worden en doelen worden behaald.

Resultaten

En dat lukt! Het interview met CEO Solomon behaalde een dubbele pagina in De Volkskrant en publicaties in diverse vakmedia. Daarnaast verschijnen er dagelijks publicaties over gestarte doneer acties op het platform in landelijke media zoals AD.nl, de Telegraaf, Metro, maar ook regionale media als Tubantia, de Stentor, de Gelderlander, Dagblad van het Noorden. Ook vinden de verhalen hun weg naar lifestyle media als LINDA.nl en Margriet. Heel Nederland weet inmiddels waar ze naartoe moeten om zijn of haar steentje bij te dragen, of om zelf een doneer actie te starten! Daarnaast is Nederland een van de best presterende landen als het gaat om donaties.

Top Story - Rolstoelbus voor broers

Een goed voorbeeld van een succesvolle donatiecampagne is de campagne van Beau Scheenstra uit Ede. Hij zette voor zijn twee broertjes Vince en Thom via het platform GoFundMe een donatiecampagne op. Allebei hebben zij de progressieve spierziekte congenitale myotonie becker. Een spierziekte waarbij hun spieren constant gespannen zijn, wat ontzettend veel energie kost en er voor zorgt dat Vince en Thom beiden een rolstoel nodig hebben. Om toch met de hele familie op pad te kunnen startte Beau een donatiecampagne om geld in te zamelen voor een bus waar de rolstoelen in kunnen. En met succes: ‘Het opzetten van de online donatiecampagne maakte het voor ons heel makkelijk om in één keer een grote groep mensen te bereiken die willen helpen om ons doel te bereiken. Door de campagne te delen via social media, via het donatieplatform en door de aandacht in de media is het streefbedrag behaald! Het is ontzettend fijn om te zien dat er zoveel mensen zijn die ons steunen’, legt Beau Scheenstra uit.

Meer weten?

Bijvoorbeeld over hoe wij de juiste verhalen boven tafel wisten te krijgen? Of hoe jij je medianetwerk zo kunt inzetten dat er een maximaal bereik in free publicity behaald wordt? Neem dan contact met ons op.

Credits

Consultant:
Account Assistent:
Account Director:
Next case Move: The Mobility Experience