Geeft merken aandacht

Cornetto Mermaid: het kleurrijkste ijsje van 2020

Cornetto Mermaid: het kleurrijkste ijsje van 2020

OLA

LinkedINLinkedIN

De zomer komt eraan en daar hoort natuurlijk ijs bij! OLA introduceerde afgelopen maand haar nieuwste innovatie: de Cornetto Mermaid. Een ijsje geïnspireerd op de zeemeerminnen trend, die momenteel super populair is onder millennials. Aan Glasnost de vraag om deze vrolijke versnapering onder de aandacht te brengen bij media en influencers. Maar hoe doe je dit nog anno 2020? Eerst proeven natuurlijk …


Traditionele PR aanpak

Cornetto Mermaid is het eerste ijsje in Nederland geïnspireerd op de zeemeerminnen trend perfect passend in de huidige belevingswereld van de doelgroep. Deze match en de vrolijkheid die het ijsje uitstraalt maakt het totaalplaatje magisch.  Dit gaf ons voldoende vertrouwen om de media ‘heelt traditioneel’ te benaderen met een persbericht. Maar dan wel met betoverend beeldmateriaal en een heldere copy met focus op de innovatie. BAM, midden in de roos!

 

En natuurlijk, timing is everyting! Op het moment van het uitsturen van het persbericht zaten alle Nederlanders thuis door COVID-19. En de zon begon te schijnen. Consumenten konden er niet op uit maar hadden wel behoefte aan een verfrissing. De Cornetto Mermaid bood uitkomst. Met haar Instagrammable uitstraling, vrolijkte Cornetto Mermaid het medialandschap op na een tijd van dagelijkse sombere berichtgeving. Uiteraard hebben we journalistiek Nederland laten proeven van deze ijsco hit. Dit werd met enthousiasme ontvangen.


Instagrammable press kits 

Natuurlijk wilden we ook influencers en lifestyle media de Cornetto Mermaid laten proeven! Wanneer we influencers over een product willen laten praten, verplaatsen we ons eerst in de influencers. Waarmee kunnen zij unieke content maken? Wat is Instagrammable? En wat zijn trends die vaker online gedeeld worden? In de persmailing van de Cornetto Mermaid zat een kleurrijke, badhanddoek met zeemeermin staart wat natuurlijk te gek is als zomerse musthave. Ook de verpakking zag er ontzettend vrolijk en kleurrijk uit, waardoor je wel een foto moest nemen! 

Cornetto Mermaid: het kleurrijkste ijsje van 2020

Resultaten 

De artikelen over deze productinnovatie stroomden binnen en vele influencers plaatsten content over Cornetto Mermaid, waaronder een TikTok video die viral ging. Glasnost ontving veel aanvragen voor ijsje, maar ook de badhanddoek was ongekend populair. Uiteindelijk is een cumulatief bereik gegenereerd van meer dan 10 miljoen en een PR waarde van €540.000. It was magic!

 

Benieuwd of jouw productintroductie net zo’n effect gaat opleveren middels PR? Glasnost geeft graag advies hoe jij het beste jouw innovatie op de markt kunt brengen en hoe je het medialandschap aanspreekt! 

 

Credits

Senior Consultant:
Consultant:
Account Executive:
Account assistant:
Concept & production presskits:
Tasty Lemon
Brand Builder Impulse Ice Cream at Unilever:
Robin Misdorp
Next case Ride the Future