Geeft merken aandacht

Chivas Regal Ultis

Chivas Regal Ultis

Chivas Regal

LinkedINLinkedIN

Chivas Regal werd in 1909 geïntroduceerd door Chivas Brothers, die beroemd werden door haar prachtige luxueuze producten. Nu, ruim een eeuw later, hebben ze Chivas Regal Ultis geïntroduceerd. Deze unieke whisky bevat enkel de essentie van het merk: de mensen en het product. Deze exclusieve blended whisky is een eerbetoon aan vijf generaties Master Blenders en bevat daarom vijf zeldzame signature single malts uit de historie van het merk. Pernod Ricard vroeg Glasnost mee te denken over de perslancering van deze exclusieve whisky.

Doelstellingen

  1. Merkbekendheid creëren voor Chivas Regal bij high end media
  2. Chivas Regal Ultis positioneren als ‘de essentie’ van het merk
  3. Pers en influencers kennis laten maken met de ‘essentie’ Chivas Regal
  4. Positieve media-aandacht genereren

Strategie

Chivas Regal Ultis vertelt een persoonlijk verhaal van de vijf Master Blenders. Dit verhaal hebben we door vertaald in de aanpak richting de pers. Bij de selectie van de media hebben we de nadruk op het luxe-segment gelegd, van mannen - en vrouwen lifestyle tot interieur design. Om de exclusiviteit van de whisky te benadrukken is voor de lancering gekozen voor een exclusieve beleving.

Wat we hebben gedaan

We zijn gestart met een stijlvolle uitnodigingsfase. Een echte ‘gentleman’ met een mysterieus koffertje heeft de redacties bezocht om persoonlijk de uitnodigen te overhandigen die toegang gaf tot een intieme tasting op een bijzondere locatie, de Westerkerk in Amsterdam. Maar die uitnodiging kregen ze niet zomaar, hiervoor moesten ze namelijk eerst iets afgeven: hun vingerafdruk. De genodigden werden op 11 december ontvangen in de Westerkerk om hier de 5 exclusief geselecteerde whisky’s te proeven en natuurlijk de whisky waarom het allemaal ging, Chivas Regal Ultis. Elke Whisky die werd geproefd, werd begeleid door een harpist die bij ieder karakter een specifieke smaakversterkende melodie speelde. Na afloop van de tasting ontvingen genodigden een persoonlijke fles Chivas Regal Ultis, met daarin hun eigen vingerafdruk gegraveerd, ingelegd met goud.

Resultaten

Met deze campagne zijn journalisten uit het luxe en lifestyle segment bereikt. Naar aanleiding van het evenement zijn meer dan tien artikelen verschenen, zowel in print als online, waaronder een publicatie in FD persoonlijk, L’Officiel Hommes en Villa D’Arte. In totaal bereikte deze campagne 2,6 miljoen mensen en resulteerde in een totale PR-waarde van €57.848.

Resultaat

Top 3 stories Chivas Regal Ultis Top 3 stories
PR waarde 57.848 PR waarde
Bereik 2.600.000 Bereik
Next case Magnum Mauritshuis Collection