Geeft merken aandacht

Call of Duty Blackout Beta @ Armada Music & Cloud 9 Music

Call of Duty Blackout Beta @ Armada Music & Cloud 9 Music

Activision Blizzard

LinkedINLinkedIN

Call of Duty: Black Ops 4 is de 15e game uit de serie van de franchise, dat wordt uitgegeven door Activision. Er werken drie studio’s aan het franchise; Infinity Ward, Sledgehammer Games en Treyarch, die de huidige game heeft ontwikkeld. Call of Duty: Black Ops 4 introduceert hierbij een nieuwe battle royale spelmodus genaamd ‘Blackout’. In deze modus worden 80 spelers tegelijkertijd in een speelveld gedropt, waarbij ze alleen, in duo’s of in teams strijden totdat er één als winnaar over blijft. Deze modus was voor het eerst speelbaar tijdens de beta, een ‘gratis proefperiode’ die de ontwikkelaar gebruikt om de game te testen. Deze vond plaats tussen 10 en 17 september 2018.

 

Aan Glasnost de vraag om de game zo veel mogelijk te hypen, met name onder YouTube en Twitch creators en bekende Nederlanders. In de huidige maatschappij waar het spelen of promoten van games flink wat geld kan opleveren, is het lastig om deze groepen naar evenementen te krijgen zonder daar een (flink) budget voor vrij te houden.

Doelstellingen

  • Creëer een hype rondom de Blackout beta launch
  • Betrek creators, beroemdheden en media bij de Blackout beta
  • Faciliteer livestreams tijdens de Blackout beta

Strategie

Electronic Dance Music (EDM) en videogames spreken dezelfde doelgroep aan; millennials tussen de 18-35 jaar. EDM-artiesten hebben een enorm bereik via hun social kanalen. Ook creators, die gaming content publiceren via YouTube of Twitch, worden massaal gevolgd. Naast videogame content staan zij open voor gave ervaringen om met hun volgers te delen. Veel dj’s en producers spelen in hun vrije tijd graag Call of Duty, maar hebben door hun drukke tourschema vaak geen tijd om naar evenementen te komen. Daarom hebben we besloten om iedereen samen te brengen en het evenement haar hen toe te brengen. Voor EDM-artiesten een kans om een nieuwe doelgroep aan te spreken en creators een te gekke ervaring om samen met hun favoriete EDM-artiesten de nieuwste Blackout beta te spelen.

Uitvoering

De grootste EDM-platenlabels van Nederland - en misschien wel de hele wereld – zijn Armada Music en Cloud 9 Music. Zij werken nauw samen en vertegenwoordigen enkele van de grootste artiesten van de wereld. Armada Music is onder andere opgericht door Armin van Buuren, die maar liefst vijf keer is uitgeroepen tot beste dj ter wereld.

Toen we Activision, Armada Music en Cloud 9 Music samen om de tafel brachten was iedereen meteen enthousiast over een mogelijke samenwerking. Twee weken voor de Blackout beta van start zou gaan was er een akkoord, waarna er snel geschakeld moest worden. Een gedeelte van het kantoor van Armada Music en Cloud 9 Music werd omgebouwd tot de gaafste gaming area van de Benelux, met artwork uit Call of Duty: Black Ops 4. Hier kwamen 25 gaming stations te staan, waaronder een woonkamersetting waar vier spelers op de bank konden neerploffen en samen konden spelen. Tijdens de avond werd de muziek uiteraard verzorgd door Armada Music en Cloud 9 Music.

 

Om EDM en gaming nog dichter bij elkaar te brengen hebben we in de woonkamer een livestream opgezet, waarbij steeds twee DJ’s en twee creators samen de nieuwe Blackout beta gingen spelen. Deze livestream werd gepresenteerd door JayJay Boske en uitgezonden via de social kanalen Armada Music, Cloud 9 Music en de Call of Duty kanalen in de Benelux, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk.

Credits

Content Creative en Innovator:
Account Executive:

Resultaat

25.000.000+Bereik
Next case Destiny 2 – Battle of the Clans