Geeft merken aandacht

Breyers Delights: Tasting is believing!

Breyers Delights: Tasting is believing!

Breyers Delight

LinkedINLinkedIN

Hoe overtuig je millennials met een gezonde levensstijl ervan dat roomijs prima in hun voedingsschema past? Door ze kennis te laten maken met Breyers Delights natuurlijk! Het merk belooft de volle smaak van roomijs, maar dan met dertig procent minder suiker dan gewoon schepijs, slechts 350 kcal per beker en veel proteïne. Het Amerikaanse merk – in handen van Unilever – klopte bij Glasnost aan voor de introductie van het nieuwe ijs in Nederland. De doelgroep: (voornamelijk vrouwelijke) millennials die een gezonde levensstijl nastreven en fitnessliefhebbers met een groot online mediagebruik.

 

Aan Glasnost de vraag om media-aandacht te genereren voor Breyers Delights, met als doel consumenten te verleiden het ijs te proeven en daarmee de belofte van het merk waar te maken.

Doelstellingen

  • Breyers Delights positioneren als een geloofwaardig, betrouwbaar merk binnen het zogeheten ‘better for you’-segment.
  • Media-aandacht genereren rondom de introductie van Breyers Delights.
  • Een pr- en influencercampagne ontwikkelen die consumenten stimuleert om Breyers Delights uit te proberen.

Strategie

In de pr-strategie was het essentieel dat journalisten en influencers hun eigen ervaring met Breyers Delights konden delen. Tasting is believing! Glasnost adviseerde daarom een mix van pr, influencermarketing en native advertising. Zo kon goede regie op de publicaties worden gehouden. Voor de eerste M uit onze strategie, Moments, kozen we voor een tour langs redacties van publieksbladen. We deelden het ijs uit en vertelden over de ‘better for you’-lifestyletrend die uit de VS overwaait. Voor extra zichtbaarheid verzonden we daarnaast persberichten over de introductie van Breyers Delights in Nederland. Om brand awareness op social media te vergroten, lanceerde Glasnost vervolgens een influencercampagne (strategiemiddel Means). Influencers kunnen Breyers Delights op een authentieke en geloofwaardige manier onder de aandacht van een geïnteresseerde doelgroep brengen. Het moment dat we hiervoor bepaalden: de eerste drie weken na de lancering van het product. Tot slot adviseerde Glasnost native advertising in te kopen (Means) om de buzz te stimuleren en de strategie mooi rond te maken. We gingen hiervoor een samenwerking aan met &C, dat een groot bereik binnen een relevante doelgroep heeft.

Uitvoering

IJs op een redactie is altijd welkom, dus de redactietour werd goed ontvangen en er was interesse in het gezonde aspect van het product. De persoonlijke interactie zorgde ervoor dat de introductie van Breyers Delights bij media was geslaagd. Voor de influencercampagne selecteerde Glasnost dertig gemotiveerde micro-influencers (‘influentials’) die zich richten op food, health, fitness en lifestyle, een groot bereik en een hoge engagement rate hebben. In verschillende Instagram-posts, die vooraf groen licht kregen van Glasnost en Breyers Delights om de kwaliteit te waarborgen, vertelden ze onder meer over hun favoriete smaak en ultieme ijsmoment. Het leverde een stroom aan inspirerende, activerende en originele content rond het merk op, die benadrukte dat Breyers Delight lekker én gezond is. Dit was ook de focus van de native campagne in samenwerking met &C. Onder de noemer ‘Een hele beker in één keer leeg: dit ijs eet je zonder schuldgevoel’ verscheen native advertising op de website van het magazine, waarna een doorplaatsing in de nieuwsbrief en posts op social media volgden.

Resultaten

De pr-campagne heeft geresulteerd in aandacht voor Breyers Delights op verschillende platforms, zoals Fashionchick, Amayzine, Marie Claire en Weekend, met een cumulatief bereik van 438.876. In de acht weken na de lancering van het ijs hebben dertig influencers 90 foto’s aandacht aan Breyers Delights besteed, waarmee een cumulatief bereik van 700.000 en 2,9% engagement is behaald. De foto’s zorgden voor bijna 60.000 likes en ruim 3500 reacties. Enkele extra Instagram story’s van enthousiaste influencers leverden daarnaast nog eens een bereik van bijna 325.000 op. De native samenwerking met &C bracht Breyers Delights als ‘gezond’ ijsmerk onder de aandacht bij ruim 22.700 nieuwsbrieflezers en een bereik van ruim 67.000 via social posts.

Credits

Account Director:
Account Executive:

Resultaat

438.876Mediabereik
1.025.000Influencerbereik
Top 3 Stories
Next case Journalisten besturen raceauto met hersenactiviteit