Geeft merken aandacht

Altijd een goed verhaal

Altijd een goed verhaal

Storytel

LinkedINLinkedIN

Met Storytel luister je naar meer dan 200.000 luisterboeken in één app voor een vast bedrag per maand. Naast (internationale) bestsellers zijn er ook luisterboeken op het platform te vinden die door Storytel zelf geproduceerd zijn: de Storytel Original-luisterboeken. Aan Glasnost de eer om dit verhaal te delen met de Nederlandse pers.

Retainer strategie

Met een always-on PR-strategie zorgen we het hele jaar voor aandacht rondom Storytel. Een goedgevulde kalender met creatieve haakjes vormt de leidraad voor de activiteiten die we gedurende het jaar uitvoeren. Door middel van news hijacking en monitoring zorgen we dat we inspelen op interessante trends en actualiteiten binnen de doelgroep. Grote lanceringen en de releases van nieuwe Storytel Original-luisterboeken verdienen natuurlijk extra aandacht. Voor deze projecten schrijven we een plan op maat waarmee we maximale aandacht realiseren.

Het Nederlandse jubileum voor Harry Potter-luisterboeken

Twintig jaar geleden werden de wereldberoemde Harry Potter-luisterboeken voor het eerst in het Nederlands uitgebracht. Ter ere van dit jubileum brachten Pottermore Publishing en Storytel de Nederlandse luisterboeken opnieuw uit, ingesproken door actrice Jouman Fattal. Een betoverende nieuwe stem voor een nieuwe generatie luisteraars.

Journalisten werden uitgenodigd op het hoofdkantoor van Storytel om daar, geheel in Harry Potter-stijl, kennis te maken met Jouman Fattal. Tijdens deze een-op-een interviews vertelde Fattal over haar ervaring met het inspreken van de boekenreeks en haar jeugdherinneringen met betrekking tot de geliefde boeken over de jonge tovenaar.

Om de impact te maximaliseren ontvingen lifestylemedia op de dag van de lancering een Harry Potter-audiobrief, compleet met lakzegel en luisterfragment dat begon te spelen wanneer de brief werd geopend.

‘Perron negen driekwart’

Voor dat extra beetje magie tijdens de lanceringsweek waren fragmenten uit het eerste luisterboek over de reizen van Harry Potter te horen op de perrons van de Amsterdamse metrostations Wibautstraat, Weesperplein, Waterlooplein, Nieuwmarkt en Centraal Station. Het was voor het eerst dat de speakers voor een dergelijke activatie werden gebruikt. Wij deelden het nieuws met regionale media en brachten zo heel Amsterdam op de hoogte.

Resultaat

Het resultaat: een PR-waarde en bereik waar we niet van hadden durven dromen. Het verhaal van Jouman werd uitgebreid gecoverd in maar liefst 36 mediatitels. Zo schreven onder meer De Telegraaf, Algemeen Dagblad, LINDA, Het Parool en De Gelderlander over het inspreken van de Harry Potter-boeken en de betoverende metrostations. Het NOS Jeugdjournaal kwam langs en interviewde Jouman in de studio. Ook de radiostations konden niet achterblijven, dus belden  onder meer 3FM en Radio 2 met Jouman om te praten over haar nieuwe bijzondere baan als stemacteur en de nieuwe luisterboeken op Storytel.

Doorlopend was er ook aandacht voor de retainer, waarmee we al meer dan 60 publicaties hebben gerealiseerd voor verschillende Storytel Original-titels, onder meer in Kek Mama, JFK en op evajinek.nl.

Credits

Account Director:
Account Assistant:

Resultaat

56.192.554Cumulatief bereik
€ 486.376,45PR waarde
Top 3 Stories
Next case Teruggeven in tijden van crisis