Geeft merken aandacht

Aandacht vragen voor het 15 miljoenste VVN verkeersexamen

Aandacht vragen voor het 15 miljoenste VVN verkeersexamen

Veilig Verkeer Nederland

LinkedINLinkedIN

Sinds 1932 organiseert Veilig Verkeer Nederland een jaarlijks verkeersexamen waar nu jaarlijks 200.000 leerlingen aan meedoen. Dit jaar werd een bijzondere mijlpaal behaald, het 15 miljoenste verkeersdiploma werd op een basisschool in Leiden uitgereikt. Toch is het elk jaar weer een uitdaging om ouders te stimuleren om met hun kinderen te oefenen voor het examen. Voor dit bijzondere moment kwam Minister Schultz-Van Haegen van I & M naar de Leidse bassischool om het 15 miljoenste verkeersdiploma uit te reiken.

Doelstellingen

  1. Zorgen voor brede media-aandacht met de juiste PR-insteek
  2. De hoofdboodschap moet zijn dat ouders vaker met hun kinderen de verkeerspraktijk moeten oefenen
  3. Aandacht in minimaal vijf grote media

Strategie

Om een bredere mediadoelgroep aan te spreken werd naast de Minister, TV-presentator Klaas van Kruistum aan het plan toegevoegd. Media werd via een drieledige strategie bij dit moment betrokken:

  1. De Telegraaf kreeg van tevoren al informatie om op de dag zelf te publiceren.
  2. RTV media en regionale media was op de school aanwezig om het bezoek van de Minister en van Kruistum vast te leggen.
  3. Het ANP en een eigen fotograaf maakte beeld en zorgde met het persbericht voor verspreiding van de boodschap achteraf.

Resultaat

7 RTV items waaronder het NOS journaal, 3FM en het Jeugdjournaal, 35 print artikelen waaronder De Telegraaf en het Algemeen Dagblad, 43 online artikelen met o.a. Nu.nl met in totaal € 958.984 aan mediawaarde en een cumulatief bereik van 51.385.282

Credits

Account Director:

Resultaat

€ 958.984,-PR waarde
51.385.282Bereik
Top 3 stories
Next case Jameson x Oedipus