Geeft merken aandacht

3,5 miljoen dollar voor ‘scale-up’ Good Shepherd Entertainment

3,5 miljoen dollar voor ‘scale-up’ Good Shepherd Entertainment

Good Shepherd Entertainment

LinkedIN

De wereld van de gaming is een dynamische omgeving. In zo’n 40 jaar is deze industrie uitgegroeid van een niche tot een van de grootste mainstream entertainment producten. De vele gametitels die verschijnen worden gedomineerd door een aantal grote spelers. Via het platform Steam, een soort iTunes voor games, is er sinds een paar jaar een democratie-beweging ingezet. Good Shepherd Entertainment is drie jaar geleden begonnen met het uitgeven van indie-games en helpt kleine ontwikkelaars aan financiering en hulp bij het uitgeven. Het bedrijf heeft ook een unieke mogelijkheid om in te stappen als belegger en mee te delen in de royalties van de games die worden uitgegeven. Na een investering van 3,5 miljoen dollar kreeg Glasnost de vraag om de communicatie in de Benelux te begeleiden.

Doelstellingen

- Good Shepherd als nieuw indie-merk in de media communiceren; - Brede aandacht voor de investering in zoveel mogelijk fin-tech media; - De positieve invloed van Good Shepherd op de indie-ontwikkelaars behouden in alle communicatie.

Strategie

Een investering van 3,5 miljoen dollar is interessant voor nieuwsmedia, aangezien dit relatief hoog is voor een Nederlandse scale-up. Echter, de meest interessante kant van het verhaal is dat de grootste investeerder in deze ronde het Amerikaanse mediabedrijf Advance Publications is. Zij zijn onderdeel van Conde Nast, bekend van onder meer Vogue, Vanity Vair en the Discovery Channel. Omdat Good Shepherd al eerder, met hulp van Glasnost, uitgebreid in de media is gekomen was de investering met de investeerder dan ook wat het meest naar voren kwam in de benadering van media. Diverse media werden van tevoren benaderd om onder embargo het verhaal te brengen. Zij brachten het nieuws als eerste en zette daarmee de toon in Nederland, waarmee het persbericht wat uitging op de dag van publicatie extra wind in de zeilen kreeg.

Resultaten

In alle tier one financiële media waaronder het FD, ANP en RTL Nieuws is gesproken over de investering en daarmee is het beleggersmodel van Good Shepherd Entertainment bij een grotere doelgroep bekend geworden. In totaal heeft deze campagne een cumulatief bereik van 17.660.000 impressies opgeleverd met een gecombineerde mediawaarde van € 342.728.

Resultaat

Top 3 stories 3,5 miljoen dollar voor ‘scale-up’ Good Shepherd Entertainment Top 3 stories
PR waarde € 342.728 PR waarde
Bereik 17.660.000 Bereik
Next case De introductie van Twickto: het nieuwe Nederlandse Lego